Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10637/16241
Del cuadrado al cubo: metodología para la comprensión de la Arquitectura
Title: | Del cuadrado al cubo: metodología para la comprensión de la Arquitectura |
Other Titles: | From the square to the cube: a methodology for understanding Architecture |
Authors : | Díaz Segura, Alfonso Ros Campos, Andrés Ábalos Ramos, Ana Juan Ferruses, Ignacio |
Keywords: | Arquitectura; Architecture; Aprendizaje; Learning; Innovación educacional; Educational innovations; Enseñanza superior; Higher education |
Publisher: | Universitat Politècnica de Catalunya, Iniciativa Digital Politècnica |
Citation: | Díaz Segura, A., Ros Campos, A., Ábalos Ramos, A. y Juan Ferruses, I. (2017). Del cuadrado al cubo: metodología para la comprensión de la Arquitectura. En Garcia Escudero, D. y Bardí Milà, B. (eds.). V Jornadas sobre Innovación Docente en Arquitectura (JIDA'17), Escuela Técnica Superior de Arquitectura de Sevilla, 16 y 17 de noviembre de 2017 (pp. 247-259). Barcelona: UPC IDP. https://doi.org/10.5821/jida.2017.5234 |
Abstract: | La Arquitectura es una actividad integradora en la que conviven arte y técnica, materia y vacío, pasado y futuro, tecnología y artesanía, individuo y sociedad. En ocasiones la enseñanza del primer curso se ha troceado y distribuido en asignaturas que aparecen ante el alumno como islas inconexas. La voluntad del
presente texto es proponer unos ejercicios transversales que permitan tender puentes entre ellas que faciliten al alumno la comprensión global de la Arquitectura. Architecture is an integrative activity in which art and technique, matter and emptiness, past and future, technology and crafts, individual and society coexist. At times the teaching of the first year has been divided into subjects that appear to the student as disconnected islands. The aim of the present text is to propose transversal exercises that allow building bridges between them that facilitate the student the global understanding of Architecture. |
URI: | http://hdl.handle.net/10637/16241 |
Rights : | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.es Open Access |
ISBN: | 9788498806816 |
ISSN: | 2462-571X |
Issue Date: | Nov-2017 |
Center : | Universidad Cardenal Herrera-CEU |
Appears in Collections: | Dpto. Proyectos, Teoría y Técnica del Diseño y la Arquitectura |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.