Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10637/16241

Del cuadrado al cubo: metodología para la comprensión de la Arquitectura


Thumbnail

See/Open:
 Cuadro_Diaz_JIDA_2017.pdf
1,32 MB
Adobe PDF
Title: Del cuadrado al cubo: metodología para la comprensión de la Arquitectura
Other Titles: From the square to the cube: a methodology for understanding Architecture
Authors : Díaz Segura, Alfonso
Ros Campos, Andrés
Ábalos Ramos, Ana
Juan Ferruses, Ignacio
Keywords: ArquitecturaArchitectureAprendizajeLearningInnovación educacionalEducational innovationsEnseñanza superiorHigher education
Publisher: Universitat Politècnica de Catalunya, Iniciativa Digital Politècnica
Citation: Díaz Segura, A., Ros Campos, A., Ábalos Ramos, A. y Juan Ferruses, I. (2017). Del cuadrado al cubo: metodología para la comprensión de la Arquitectura. En Garcia Escudero, D. y Bardí Milà, B. (eds.). V Jornadas sobre Innovación Docente en Arquitectura (JIDA'17), Escuela Técnica Superior de Arquitectura de Sevilla, 16 y 17 de noviembre de 2017 (pp. 247-259). Barcelona: UPC IDP. https://doi.org/10.5821/jida.2017.5234
Abstract: La Arquitectura es una actividad integradora en la que conviven arte y técnica, materia y vacío, pasado y futuro, tecnología y artesanía, individuo y sociedad. En ocasiones la enseñanza del primer curso se ha troceado y distribuido en asignaturas que aparecen ante el alumno como islas inconexas. La voluntad del presente texto es proponer unos ejercicios transversales que permitan tender puentes entre ellas que faciliten al alumno la comprensión global de la Arquitectura.

Architecture is an integrative activity in which art and technique, matter and emptiness, past and future, technology and crafts, individual and society coexist. At times the teaching of the first year has been divided into subjects that appear to the student as disconnected islands. The aim of the present text is to propose transversal exercises that allow building bridges between them that facilitate the student the global understanding of Architecture.
URI: http://hdl.handle.net/10637/16241
Rights : http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.es
Open Access
ISBN: 9788498806816
ISSN: 2462-571X
Issue Date: Nov-2017
Center : Universidad Cardenal Herrera-CEU
Appears in Collections:Dpto. Proyectos, Teoría y Técnica del Diseño y la Arquitectura





Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.