Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10637/13713
Social Media as a launching platform for two emerging political parties : Vox and Maspais in the General Elections of Spain in november 2019
Title: | Social Media as a launching platform for two emerging political parties : Vox and Maspais in the General Elections of Spain in november 2019 |
Other Titles: | Las RRSS como plataforma de lanzamiento de dos partidos políticos emergentes : Vox y Más País en las Elecciones Generales de España en noviembre 2019 |
Authors : | López-Trigo Reig, María Puchalt López, María Bigné Alcañiz, J. Enrique |
Keywords: | Elecciones.; Elections.; Advertising, political.; Propaganda electoral.; Communication in politics.; Online social networks.; Partidos políticos.; Political parties.; Comunicación en la política.; Redes sociales en Internet. |
Publisher: | Universidad Camilo José Cela |
Citation: | López-Trigo Reig, M., Puchalt-López, M. & Bigne-Alcañiz, E. (2021). Las RRSS como plataforma de lanzamiento de dos partidos políticos emergentes: Vox y Más País en las Elecciones Generales de España en noviembre 2019”. UCJC Business and Society Review, vol. 18, n. 2 (12 jul.), pp. 18-83. DOI: https://journals.ucjc.edu/ubr/article/view/4249 |
Abstract: | The purpose of this paper is the comparative analysis of the communication developed in
Social Networks by the two emerging political parties: Vox and Más país, for its launch in the
first electoral campaign of a general election to which they were presented. The interest of the
subject discussed in this analysis is the fact that, when studying the political communication
of recent times, a change in language due to the technological revolution, the development of
new channels and media, and the involvement of the citizens in this technological development
today key in any political, social and commercial launch. El presente artículo tiene por objeto el análisis comparado de la comunicación desarrollada en Redes Sociales por los dos partidos políticos emergentes: Vox y Mas País, para su lanzamiento en la primera campaña electoral a unas elecciones generales a las que se presentaban. El interés del tema que se trata en este análisis es el hecho que se observa, al estudiar la comunicación política de los últimos tiempos, un cambio del lenguaje debido a la revolución tecnológica, al desarrollo de nuevos canales y medios, y a la implicación de los ciudadanos en este desarrollo tecnológico hoy clave en cualquier lanzamiento político, social y comercial. |
Description: | Este artículo se encuentra disponible en la siguiente URL: https://journals.ucjc.edu/ubr/article/view/4249/3155 |
URI: | http://hdl.handle.net/10637/13713 |
Rights : | http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es |
ISSN: | 2659-3270 (Electrónico) |
Issue Date: | 12-Jul-2021 |
Center : | Universidad Cardenal Herrera-CEU |
Appears in Collections: | Dpto. Comunicación Audiovisual y Publicidad |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.