Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10637/13370

Ética en los medios de comunicación : retos y oportunidades para la investigación


Thumbnail

See/Open:
 Etica_Garcia_EPI_2017.pdf
3,39 MB
Adobe PDF
Title: Ética en los medios de comunicación : retos y oportunidades para la investigación
Other Titles: Ethics in the media : challenges and opportunities for research
Authors : García de Torres, Elvira.
Farmer, Yanick.
Keywords: International Association for Media and Communication Research (IAMCR)Journalistic ethics.Periodismo - Aspectos éticos.Journalism - Moral and ethical aspects.Medios de comunicación social - Aspectos éticos.Periodistas - Asociaciones profesionales.Journalists - Societies, etc.Periodistas - Ética profesional.Mass Media - Moral and ethical aspects.
Publisher: EPI
Citation: García-de-Torres, E. y Farmer, Y. (2017). Ética en los medios de comunicación: retos y oportunidades para la investigación. El profesional de la información, v. 26, n. 2, pp. 153-157. DOI: https://doi.org/10.3145/epi.2017.mar.01
Abstract: En estas páginas se presenta una reflexión sobre los retos y las oportunidades a los que se enfrentan los investigadores, los profesionales, la sociedad y los docentes en el campo de la ética de la comunicación y la deontología profesional: el periodismo, las relaciones públicas, la publicidad y la creación de contenidos de ficción y entretenimiento en medios audiovisuales. A partir del reconocimiento de los avances realizados en las últimas décadas, se identifican elementos clave que marcan el presente y el futuro de la investigación. La respuesta de la comunidad científica a la llamada a contribuciones bajo el lema “Ética, investigación y Comunicación: mirando hacia el futuro” permite identificar tres ejes fundamentales: instrumentos de autorregulación, nuevas tecnologías y valores, particularmente en el campo del periodismo. / A reflection on the challenges and opportunities faced by researchers, professionals, society, and teachers in the field of ethics of communication and professional ethics including journalism, public relations, and advertising. The creation of fiction and entertainment content in audiovisual media is presented. Describing advances made in the last two decades, key elements that mark the present and the future of research are identified. The response of the scientific community to the call for contributions under the motto “Ethics, research and communication: Looking to the future” for the present journal issue, identifies three fundamental axes: self-regulation instruments, new technologies, and values, particularly in the field of journalism.
Description: Este artículo se encuentra disponible en la siguiente URL: https://revista.profesionaldelainformacion.com/index.php/EPI/article/view/epi.2017.mar.01/34462
URI: http://hdl.handle.net/10637/13370
Rights : http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.es
ISSN: 1699-2407 (Electrónico)
Issue Date: 24-Mar-2017
Center : Universidad Cardenal Herrera-CEU
Appears in Collections:Dpto. Comunicación e Información Periodística





Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.