Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10637/10842

Nueva propuesta de evaluación de la Reputación Corporativa: indicador de Desempeño Reputacional


Thumbnail

See/Open:
 es_m8_stamped.pdf
español
254,24 kB
Adobe PDF

See/Open:
 en_m8_stamped.pdf
english
252,04 kB
Adobe PDF

See/Open:
 Nueva_propuesta_de_evaluacion_ES_Doxa_30_EPUB.epub
español
611,69 kB
EPUB

See/Open:
 08_New_proposal_for_Corporate_Reputation_EN_Doxa_30_EPUB.epub
english
616,25 kB
EPUB
Title: Nueva propuesta de evaluación de la Reputación Corporativa: indicador de Desempeño Reputacional
New proposal for the evaluation of Corporate Reputation: Reputational Performance Indicator
Authors : Ferruz González, Sonia.
Keywords: Reputación corporativa.Monitores de reputación.Indicador de desempeño reputacional.Corporate reputation.Reputation rankings.Reputation performance indicator.
Abstract: Partiendo del concepto de reputación de consenso propuesto por la autora en anteriores investigaciones, se realiza un análisis comparativo de las metodologías existentes más reconocidas para evaluar la reputación corporativa, tanto desde el ámbito académico como profesional (monitores de reputación), y se identifican los diferentes planteamientos teóricos, sus componentes y los conceptos de reputación subyacentes a las metodologías. Comparados todos los métodos, se procede a su clasificación y a su análisis crítico. El trabajo de investigación concluye con la propuesta de una metodología de evaluación de la reputación corporativa a través de indicadores de rendimiento que se ajusta al concepto de reputación de consenso, y que aspira a ser una metodología válida y aceptada para la evaluación de la reputación.

Based on the concept of reputation by consensus previously proposed by the author in earlier research, this study conducts a comparative analysis of the most recognised methodologies in existence today for assessing corporate reputation, both in the academic as well as professional fields (reputation ranking). Moreover, this study allows for the identification of different theoretical approaches, their features, and the concepts related to reputation underlying the methodologies. Once all of the methods are compared, they are subsequently classified and analysed objectively. This research concludes that the proposal of a methodology for assessing corporate reputation through performance indicators is in line with the concept of reputation by consensus, and the objective is for it to become a valid, accepted methodology for reputation assessment.
Description: En: Doxa Comunicación: revista interdisciplinar de estudios de comunicación y ciencias sociales. e-ISSN 2386-3978 n. 30, 2020, pp 331-349.
URI: http://hdl.handle.net/10637/10842
Rights : http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.es
Issue Date: 11-Jun-2020
Center : Universidad San Pablo-CEU
Appears in Collections:Doxa.Comunicación nº 030 (2020) Monográfico





Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.