TFM

Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/10637/10587

Search Results

Now showing 1 - 4 of 4
  • Thumbnail Image
    Publication
    UAO
    La inclusió a les aules : realitat o miratge2022-09-21

    El Treball Final de Màster que es presenta en aquest document pretén demostrar si el fet inclusiu en un centre de màxima complexitat de la ciutat de Santa Coloma de Gramenet d’un grup de 1r ESO existeix, i si es treballa per tal d’arribar a tot tipus d’alumnat. Els alumnes manifesten una sèrie de dificultats dins l’aula que es tradueix en un baix rendiment, poca motivació i manca d’hàbits per poder avançar. Aquest estudi es desenvolupa seguint les pautes marcades segons la metodologia mixta que ens permet incorporar avantatges del mètode quantitatiu i qualitatiu. Per tal de millorar l’aprenentatge en els centres, on la diversitat és el seu segell, calen esforços de tota la comunitat educativa. Les solucions per transformar les aules en entorns inclusius reals passaria per reorganitzar el funcionament dels docents, organitzar l’alumnat en grups d’acord amb les seves necessitats, redissenyar els espais interiors i exteriors, implementar noves metodologies i crear nous sistemes d’avaluació.

  • Thumbnail Image
    Publication
    UAO
    La brecha de género en matemáticas : un camino de baldosas amarillas2022-09-21

    Que l'escletxa de gènere en el món laboral existeix és un fenomen empíricament demostrable, i especialment en aquells sectors relacionats amb les ciències més puristes on les matemàtiques tenen un paper important. Motiu pel qual és rellevant qüestionar-se si aquest biaix també es dona durant l'època estudiantil. Amb aquest treball es pretén investigar si existeixen barreres socioculturals i emocionals que afavoreixen una visió més negativa en les alumnes que en els alumnes, provocant un escletxa de gènere en aquesta assignatura, amb la idea d’intentar definir quines són les seves possibles causes i així poder oferir diferents vies que, des de l'aula, puguem adoptar com a docents per procurar reduir-la.

  • Thumbnail Image
    Publication
    UAO
    La didàctica de l'expressió escrita en català a les aules de secundària d'Osona i el Berguedà2022-09-02

    Com és el procés d’ensenyament-aprenentatge de l’expressió escrita en català? Aquest estudi d’investigació qualitatiu busca conèixer la didàctica en la composició de textos que els docents de català apliquen a l’alumnat de 2n cicle de l’ESO de les comarques d’Osona i el Berguedà. S’ha entrevistat a docents de 3r i 4t d’ESO sobre les tècniques, metodologies i recursos que utilitzen i les dificultats que es troben en aquest procés d’ensenyament-aprenentatge de l’escriptura en la llengua catalana. Els resultats han demostrat que l’expressió escrita és una dimensió molt present a les aules i que s’ensenya de maneres molt diverses, sobretot pel que fa a les metodologies, els recursos que s’utilitzen i l’ensenyament del procés d’escriptura. Tot i així els elements principals d’aquest procés, com ara l’explicació de les tipologies textuals, la consideració del context en el procés d’escriptura i la correcció de la cohesió, coherència i adequació, a més de l’ortografia, són trets comuns en totes les aules.