Citation

Bibliographic manager

Abstract

Com és el procés d’ensenyament-aprenentatge de l’expressió escrita en català? Aquest estudi d’investigació qualitatiu busca conèixer la didàctica en la composició de textos que els docents de català apliquen a l’alumnat de 2n cicle de l’ESO de les comarques d’Osona i el Berguedà. S’ha entrevistat a docents de 3r i 4t d’ESO sobre les tècniques, metodologies i recursos que utilitzen i les dificultats que es troben en aquest procés d’ensenyament-aprenentatge de l’escriptura en la llengua catalana. Els resultats han demostrat que l’expressió escrita és una dimensió molt present a les aules i que s’ensenya de maneres molt diverses, sobretot pel que fa a les metodologies, els recursos que s’utilitzen i l’ensenyament del procés d’escriptura. Tot i així els elements principals d’aquest procés, com ara l’explicació de les tipologies textuals, la consideració del context en el procés d’escriptura i la correcció de la cohesió, coherència i adequació, a més de l’ortografia, són trets comuns en totes les aules.

Collections

Loading...