TFM

Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/10637/10587

Search Results

Now showing 1 - 4 of 4
  • Thumbnail Image
    Publication
    UAO
    Análisis comparativo de las matemáticas en el programa de Bachillerato en España y el programa de Diploma del Internacional Bacclaureate2023-09

    La docencia de las matemáticas en la etapa preuniversitaria es de gran relevancia en el conjunto del sistema educativo; los contenidos, metodología de enseñanza y las competencias adquiridas por los estudiantes serán determinantes en el aprendizaje, y, por tanto, muy relevantes para los estudios posteriores. En España se han aprobado recientemente cambios en el contexto de las materias de Bachillerato, proponiendo un currículum más abierto y competencial. Además, en los últimos años ha habido un incremento sostenido de estudiantes que optan por cursar el Programa de Diploma del IB en España, un programa riguroso y con un reconocido prestigio internacional. Por ello, este trabajo propone realizar un análisis comparado en la materia de Matemáticas entre el Programa de Bachillerato español y las asignaturas correspondientes del Programa de Diploma del IB. Para hacer la comparación se utilizará un método de comparación indirecta que permita mapear ambos planes curriculares, y así poder hacer una comparación acerca de los contenidos y la demanda cognitiva de cada una de las materias.

  • Thumbnail Image
    Publication
    UAO
    La trigonometria de quart d'ESO amb geogebra2023

    El present Treball de Final de Màster Universitari en Formació del Professorat d’Educació Secundària Obligatòria i Ensenyament d’Idiomes fa una recerca sobre l’evolució històrica i la importància de la visualització en l’ensenyança i aprenentatge de les matemàtiques i, més concretament, de la geometria. També s’han analitzat els diferents models de didàctica de les matemàtiques, que proporcionen les directrius per a la programació dels currículums i de les unitats didàctiques. Per a aplicar aquests coneixements, s’ha fet la programació de la unitat didàctica de Trigonometria, de quart d’Educació Secundària Obligatòria, fent ús del software interactiu de matemàtiques Geogebra. El disseny i seqüenciació de les activitats s’ha fet basat en l’aprenentatge per competències seguint les directrius del Decret 175/2022, de 27 de setembre, d’ordenació dels ensenyaments de l’educació bàsica.

  • Thumbnail Image
    Publication
    UAO
    Enseñanza de las matemáticas en 2o de ESO : primera aproximación al Método Singapur2023

    Aquest treball presenta una estratègia innovadora de l'aprenentatge de les matemàtiques, el Mètode Singapur, que destaca per promoure el desenvolupament de les habilitats matemàtiques a partir del raonament i partint d'un aprenentatge actiu i significatiu. El present treball va tenir com a objectiu implementar dues propostes d'intervenció en dos grups naturals de 2n d'ESO, una dissenyada d'acord amb els fonaments principals del Mètode Singapur i un altre a partir de les directrius del Mètode Tradicional, per recollir evidències que demostrin l'impacte d'utilitzar un mètode o un altre en la motivació per aprendre i en l'adquisició dels coneixements matemàtics dels alumnes. Els instruments d'observació i avaluació van permetre evidenciar la capacitat que té el Mètode Singapur de motivar i fomentar les bones actituds de l'alumnat cap a les matemàtiques. No obstant això, respecte a l'adquisició dels conceptes matemàtics, es va analitzar una clara tendència que va evidenciar la necessitat d'implementar les dues metodologies conjuntament per promoure tant la comprensió instrumental com la comprensió relacional.

  • Thumbnail Image
    Publication
    UAO
    Ciencia de datos en el aula: proyecto de matemáticas y programación2023-07

    En aquest Treball de Final de Màster es presenta el disseny d'una situació d'aprenentatge per a l'ensenyament de l'anàlisi de dades en l'àrea de matemàtiques i programació. La proposta s'enfoca en alumnes de primer any de Batxillerat i s'estén al llarg d'un trimestre. En el projecte s’utilitza la metodologia d'Aprenentatge Basat en Projectes i es recolza en el llenguatge de programació Python, en concret, la llibreria Pandas per a tractar i mostrar dades i aplicar conceptes d'estadística bàsica.