Abstract
Aquest treball presenta una estratègia innovadora de l'aprenentatge de les matemàtiques, el Mètode Singapur, que destaca per promoure el desenvolupament de les habilitats matemàtiques a partir del raonament i partint d'un aprenentatge actiu i significatiu. El present treball va tenir com a objectiu implementar dues propostes d'intervenció en dos grups naturals de 2n d'ESO, una dissenyada d'acord amb els fonaments principals del Mètode Singapur i un altre a partir de les directrius del Mètode Tradicional, per recollir evidències que demostrin l'impacte d'utilitzar un mètode o un altre en la motivació per aprendre i en l'adquisició dels coneixements matemàtics dels alumnes. Els instruments d'observació i avaluació van permetre evidenciar la capacitat que té el Mètode Singapur de motivar i fomentar les bones actituds de l'alumnat cap a les matemàtiques. No obstant això, respecte a l'adquisició dels conceptes matemàtics, es va analitzar una clara tendència que va evidenciar la necessitat d'implementar les dues metodologies conjuntament per promoure tant la comprensió instrumental com la comprensió relacional.