Citation

Bibliographic manager

Abstract

Aquest treball presenta una estratègia innovadora de l'aprenentatge de les matemàtiques, el Mètode Singapur, que destaca per promoure el desenvolupament de les habilitats matemàtiques a partir del raonament i partint d'un aprenentatge actiu i significatiu. El present treball va tenir com a objectiu implementar dues propostes d'intervenció en dos grups naturals de 2n d'ESO, una dissenyada d'acord amb els fonaments principals del Mètode Singapur i un altre a partir de les directrius del Mètode Tradicional, per recollir evidències que demostrin l'impacte d'utilitzar un mètode o un altre en la motivació per aprendre i en l'adquisició dels coneixements matemàtics dels alumnes. Els instruments d'observació i avaluació van permetre evidenciar la capacitat que té el Mètode Singapur de motivar i fomentar les bones actituds de l'alumnat cap a les matemàtiques. No obstant això, respecte a l'adquisició dels conceptes matemàtics, es va analitzar una clara tendència que va evidenciar la necessitat d'implementar les dues metodologies conjuntament per promoure tant la comprensió instrumental com la comprensió relacional.

Collections

Loading...