Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10637/16469

Percepció de la ràdio lineal dels estudiants de Comunicació de la generació Z


Vista previa

Ver/Abrir:
 Percepció_Freire_QdC_2024.pdf

732,94 kB
Adobe PDF

Ver/Abrir:
 Perception_Freire_QdC_2024.pdf

634,22 kB
Adobe PDF
Título : Percepció de la ràdio lineal dels estudiants de Comunicació de la generació Z
Otros títulos: The perception of linear radio among communication students from Generation Z
Autor : Fitó Carreras, Maria
Vidal Mestre, Montserrat
Freire Sánchez, Alfonso.
Materias: RadioPodcastAudienciaGeneración ZConsumo musical
Editorial : Generalitat de Catalunya: Consell de l'Audiovisual de Catalunya
Citación : Fitó-Carreras, M., Vidal-Mestre, M., i Freire-Sánchez, A. (2024). Percepció de la ràdio lineal dels estudiants de Comunicació de la generació Z. Quaderns del CAC, 50, 99-108. doi: https://doi.org/10.60940/qcac50id431857
Resumen : Aquest estudi té com a principal objectiu determinar quina és la percepció de la ràdio com a mitjà d’informació i d’entreteniment dels joves estudiants universitaris de la generació Z que cursen estudis de Comunicació, els quals configuraran la futura força laboral dels mitjans. Per a això s’empra una metodologia qualitativa i quantitativa, basada en 3 focus group i una enquesta. D’entre els principals resultats de la prospecció en destaca la seva visió de la ràdio com un mitjà per a adults, l’absència de continguts que compleixin les seves expectatives i la manca d’adaptació al seu patró de consum digital. No obstant això, a través del pòdcast, els estudiants Z ja consumeixen narratives radiofòniques, de vegades, sense ser-ne conscients. Es conclou que, per atreure aquest segment generacional, la ràdio està abocada a implementar estratègies creatives i innovadores per consolidar la seva presència en el podcàsting i potenciar la seva identitat corporativa en aquest territori emergent.

The main aim of this study is to determine how radio is perceived as a source of information and entertainment by young Generation Z university students who are studying on communication courses and will be the media workers of the future. A qualitative and quantitative methodology was used, based on 3 focus groups and a survey. The main findings of the survey reveal their perception of radio as a medium for mature audiences, the lack of content that meets their expectations and the failure to adapt it to their digital consumption habits. However, through podcasts, Gen Z students are already consuming radio narratives, sometimes without being aware of it. We conclude that, in order to attract this generational segment, radio broadcasters need to implement creative and innovative strategies to consolidate their presence in podcasting and enhance their corporate image in this emerging landscape.
Descripción : Este artículo está en acceso abierto, siguiendo la política de acceso de la editorial
URI : http://hdl.handle.net/10637/16469
Derechos: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.es
OpenAccess
ISSN : 2014-2242 (Electrónico)
Fecha de publicación : 2024
Centro : Universitat Abat Oliba CEU
Aparece en las colecciones: Documents de recerca





Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.