Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10637/16469
Registro completo de metadatos
Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.otherUniversitat Abat Oliba CEU. Departament de Ciències de la Comunicació-
dc.contributor.otherProducció Científica UAO 2024-
dc.creatorFitó Carreras, Maria-
dc.creatorVidal Mestre, Montserrat-
dc.creatorFreire Sánchez, Alfonso.-
dc.date.accessioned2024-11-20T11:31:40Z-
dc.date.available2024-11-20T11:31:40Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationFitó-Carreras, M., Vidal-Mestre, M., i Freire-Sánchez, A. (2024). Percepció de la ràdio lineal dels estudiants de Comunicació de la generació Z. Quaderns del CAC, 50, 99-108. doi: https://doi.org/10.60940/qcac50id431857es_ES
dc.identifier.issn2014-2242 (Electrónico)-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10637/16469-
dc.descriptionEste artículo está en acceso abierto, siguiendo la política de acceso de la editorial-
dc.description.abstractAquest estudi té com a principal objectiu determinar quina és la percepció de la ràdio com a mitjà d’informació i d’entreteniment dels joves estudiants universitaris de la generació Z que cursen estudis de Comunicació, els quals configuraran la futura força laboral dels mitjans. Per a això s’empra una metodologia qualitativa i quantitativa, basada en 3 focus group i una enquesta. D’entre els principals resultats de la prospecció en destaca la seva visió de la ràdio com un mitjà per a adults, l’absència de continguts que compleixin les seves expectatives i la manca d’adaptació al seu patró de consum digital. No obstant això, a través del pòdcast, els estudiants Z ja consumeixen narratives radiofòniques, de vegades, sense ser-ne conscients. Es conclou que, per atreure aquest segment generacional, la ràdio està abocada a implementar estratègies creatives i innovadores per consolidar la seva presència en el podcàsting i potenciar la seva identitat corporativa en aquest territori emergent.-
dc.description.abstractThe main aim of this study is to determine how radio is perceived as a source of information and entertainment by young Generation Z university students who are studying on communication courses and will be the media workers of the future. A qualitative and quantitative methodology was used, based on 3 focus groups and a survey. The main findings of the survey reveal their perception of radio as a medium for mature audiences, the lack of content that meets their expectations and the failure to adapt it to their digital consumption habits. However, through podcasts, Gen Z students are already consuming radio narratives, sometimes without being aware of it. We conclude that, in order to attract this generational segment, radio broadcasters need to implement creative and innovative strategies to consolidate their presence in podcasting and enhance their corporate image in this emerging landscape.en_EN
dc.language.isootheres_ES
dc.publisherGeneralitat de Catalunya: Consell de l'Audiovisual de Catalunyaes_ES
dc.relation.ispartofQuaderns del CAC-
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.es-
dc.rightsOpenAccess-
dc.subjectRadioes_ES
dc.subjectPodcastes_ES
dc.subjectAudienciaes_ES
dc.subjectGeneración Zes_ES
dc.subjectConsumo musicales_ES
dc.titlePercepció de la ràdio lineal dels estudiants de Comunicació de la generació Zes_ES
dc.title.alternativeThe perception of linear radio among communication students from Generation Zes_ES
dc.typeArtículoes_ES
dc.centroUniversitat Abat Oliba CEU-
Aparece en las colecciones: Documents de recerca




Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.