La trigonometria de quart d'ESO amb geogebra

dc.centroUniversitat Abat Oliba CEU
dc.contributorZaragoza Serrano, Francisco José
dc.contributor.authorVaqué Piedrafita, Bernat
dc.contributor.codirectorZaragoza Serrano, Francisco José
dc.contributor.otherUniversitat Abat Oliba CEU. Departament d'Educació i Humanitats
dc.date.accessioned2024-01-26T16:42:13Z
dc.date.available2024-01-26T16:42:13Z
dc.date.issued2023
dc.description.abstractEl present Treball de Final de Màster Universitari en Formació del Professorat d’Educació Secundària Obligatòria i Ensenyament d’Idiomes fa una recerca sobre l’evolució històrica i la importància de la visualització en l’ensenyança i aprenentatge de les matemàtiques i, més concretament, de la geometria. També s’han analitzat els diferents models de didàctica de les matemàtiques, que proporcionen les directrius per a la programació dels currículums i de les unitats didàctiques. Per a aplicar aquests coneixements, s’ha fet la programació de la unitat didàctica de Trigonometria, de quart d’Educació Secundària Obligatòria, fent ús del software interactiu de matemàtiques Geogebra. El disseny i seqüenciació de les activitats s’ha fet basat en l’aprenentatge per competències seguint les directrius del Decret 175/2022, de 27 de setembre, d’ordenació dels ensenyaments de l’educació bàsica.es_ES
dc.description.abstractLa presente Tesis de Fin de Máster Universitario en Formación del Profesorado de Educación Secundaria Obligatoria y Enseñanza de Idiomas realiza una investigación sobre la evolución histórica y la importancia de la visualización en la enseñanza y aprendizaje de las matemáticas y, más concretamente, de la geometría. También se han analizado los diferentes modelos de didáctica de las matemáticas, que proporcionan las directrices para la programación de los currículos y de las unidades didácticas. Para aplicar estos conocimientos, se ha hecho la programación de la unidad didáctica de Trigonometría, de cuarto de ESO, haciendo uso del software interactivo de matemáticas Geogebra. El diseño y secuenciación de las actividades se ha hecho basado en el aprendizaje por competencias siguiendo las directrices del Decret 175/2022, de 27 de septiembre, de ordenación de los enseñamientos de la educación básica.
dc.description.abstractThe present Master's Thesis in “Formació del Professorat d’Educació Secundària Obligatòria i Ensenyament d’Idiomes” investigates the historical evolution and importance of visualization in the teaching and learning of mathematics, specifically geometry. Different models of mathematics didactics are analyzed, which provide guidelines for curriculum and unit planning. To apply this knowledge, the unit on Trigonometry for fourth grade of Secondary Education (Catalan Curriculum) has been designed, using the interactive mathematics software called Geogebra. The design and sequencing of the activities are based on competency-based learning, following the guidelines of the regulation: “Decret 175/2022, de 27 de setembre, d’ordenació dels ensenyaments de l’educació bàsica”.
dc.identifier000000743623
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10637/15163
dc.language.isootheres_ES
dc.rightsopen access
dc.rights.cchttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.es
dc.subjectEnseñanza de las matemáticas.es_ES
dc.subjectTrigonometría.es_ES
dc.subjectEducación secundaria obligatoria.es_ES
dc.titleLa trigonometria de quart d'ESO amb geogebraes_ES
dc.typeTrabajos fin de Másteres_ES
dspace.entity.typePublicationes
relation.isContributorOfPublication9d40e50e-2b9d-45cf-9b53-5285109e184f
relation.isContributorOfPublication.latestForDiscovery9d40e50e-2b9d-45cf-9b53-5285109e184f

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
Trigonometria_Vaque_2023.pdf
Size:
969.1 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

Collections