La sinistralitat viària a Catalunya: la percepció socials dels canvis en l'entorn viari

dc.centroUniversitat Abat Oliba CEU
dc.contributorEscolà, Marc B.
dc.contributorUniversitat Abat Oliba CEU. Departament de Dret i Ciències Polítiques
dc.contributor.authorSauret i Pont, Jordi
dc.date.accessioned2011-04-12T18:51:59Z
dc.date.accessioned2020-07-09T11:00:48Z
dc.date.available2008-04-03
dc.date.available2020-07-09T11:00:48Z
dc.date.issued2004-12-15
dc.date.submitted2008-04-03
dc.description.abstractA partir de l'observació de desenes de punts d'especial sinistralitat d'arreu de Catalunya i l'anàlisi de centenars de sinistres ocorreguts en aquests punts, va permetre arribar a sistematitzar que, segons sigui la decodificació del tram viari a partir de les senyals que arriben de l'entorn, senyals de tot tipus, l'usuari adapta el seu patró de conducció en aquell tipus de tram en funció de la seva experiència; el problema rau però, quan apareix de forma "sobtada" un factor "no previst" en aquell tipus de tram i per aquella forma "normal" de circular-hi, o, quan el tram canvia de categoria en pocs segons, i per tant, en pocs instants cal canviar i adaptar el patró de conducta a un entorn canviant, que no sempre les senyals de trànsit poden preveure, o en altres casos, aquestes senyals han perdut credibilitat i hom condueix "al marge" dels inputs oficials. L'adaptació, l'adaptació lenta o simplement, la no adaptació als canvis sobtats de l'entorn estaria en la base de la immensa majoria dels sinistres analitzats.cat
dc.email.authoremail[email protected]
dc.email.authoremailshowfalse
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.identifier.dlB.21366-2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10637/11570
dc.language.isocat
dc.local.notes[email protected]
dc.publisherUniversitat Abat Oliba
dc.rightsopen access
dc.rights.accessLevelinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.cchttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.es
dc.rights.licenseADVERTIMENT. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.
dc.sourceTDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subjectAccidentes de circulación.
dc.subjectSeguridad viaria.
dc.subjectTesis doctorales.
dc.subjectAccidents de circulació.
dc.subjectSeguretat viària.
dc.subjectTesis doctorals.
dc.subjectCataluña.
dc.subjectCatalunya.
dc.subject.udc31cat
dc.subject.udc572cat
dc.titleLa sinistralitat viària a Catalunya: la percepció socials dels canvis en l'entorn viari
dc.typeTesis
dspace.entity.typePublicationes
relation.isAuthorOfPublication53ff0e93-97f0-4306-87dc-f921fc2a85a7
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery53ff0e93-97f0-4306-87dc-f921fc2a85a7

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
Sinistralitat_Sauret_UAOTesis_2004.pdf
Size:
8.71 MB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections