La sinistralitat viària a Catalunya: la percepció socials dels canvis en l'entorn viari
dc.centro | Universitat Abat Oliba CEU | |
dc.contributor | Escolà, Marc B. | |
dc.contributor | Universitat Abat Oliba CEU. Departament de Dret i Ciències Polítiques | |
dc.contributor.author | Sauret i Pont, Jordi | |
dc.date.accessioned | 2011-04-12T18:51:59Z | |
dc.date.accessioned | 2020-07-09T11:00:48Z | |
dc.date.available | 2008-04-03 | |
dc.date.available | 2020-07-09T11:00:48Z | |
dc.date.issued | 2004-12-15 | |
dc.date.submitted | 2008-04-03 | |
dc.description.abstract | A partir de l'observació de desenes de punts d'especial sinistralitat d'arreu de Catalunya i l'anàlisi de centenars de sinistres ocorreguts en aquests punts, va permetre arribar a sistematitzar que, segons sigui la decodificació del tram viari a partir de les senyals que arriben de l'entorn, senyals de tot tipus, l'usuari adapta el seu patró de conducció en aquell tipus de tram en funció de la seva experiència; el problema rau però, quan apareix de forma "sobtada" un factor "no previst" en aquell tipus de tram i per aquella forma "normal" de circular-hi, o, quan el tram canvia de categoria en pocs segons, i per tant, en pocs instants cal canviar i adaptar el patró de conducta a un entorn canviant, que no sempre les senyals de trànsit poden preveure, o en altres casos, aquestes senyals han perdut credibilitat i hom condueix "al marge" dels inputs oficials. L'adaptació, l'adaptació lenta o simplement, la no adaptació als canvis sobtats de l'entorn estaria en la base de la immensa majoria dels sinistres analitzats. | cat |
dc.email.authoremail | [email protected] | |
dc.email.authoremailshow | false | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.identifier.dl | B.21366-2008 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10637/11570 | |
dc.language.iso | cat | |
dc.local.notes | [email protected] | |
dc.publisher | Universitat Abat Oliba | |
dc.rights | open access | |
dc.rights.accessLevel | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights.cc | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.es | |
dc.rights.license | ADVERTIMENT. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs. | |
dc.source | TDX (Tesis Doctorals en Xarxa) | |
dc.subject | Accidentes de circulación. | |
dc.subject | Seguridad viaria. | |
dc.subject | Tesis doctorales. | |
dc.subject | Accidents de circulació. | |
dc.subject | Seguretat viària. | |
dc.subject | Tesis doctorals. | |
dc.subject | Cataluña. | |
dc.subject | Catalunya. | |
dc.subject.udc | 31 | cat |
dc.subject.udc | 572 | cat |
dc.title | La sinistralitat viària a Catalunya: la percepció socials dels canvis en l'entorn viari | |
dc.type | Tesis | |
dspace.entity.type | Publication | es |
relation.isAuthorOfPublication | 53ff0e93-97f0-4306-87dc-f921fc2a85a7 | |
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery | 53ff0e93-97f0-4306-87dc-f921fc2a85a7 |
Files
Original bundle
1 - 1 of 1
- Name:
- Sinistralitat_Sauret_UAOTesis_2004.pdf
- Size:
- 8.71 MB
- Format:
- Adobe Portable Document Format