The smart city apps as the core of place branding strategy: a comparative analysis of innovation cases

dc.centroUniversidad San Pablo-CEU
dc.contributor.authorSánchez Martínez, María
dc.contributor.authorBarceló Ugarte, Teresa
dc.contributor.authorCabezuelo Lorenzo, Francisco
dc.contributor.otherUniversidad San Pablo-CEU. Facultad de Humanidades y Ciencias de la Comunicación.
dc.contributor.otherGrupo: España, cuna del reporterismo (ESCUR)
dc.date.accessioned2024-02-07T19:29:44Z
dc.date.available2024-02-07T19:29:44Z
dc.date.issued2017-06-12
dc.description.abstractThe phenomenon of the smart cities represents the logical and natural development of traditional cities due to the improvement of communication technologies applied to the services they provide on daily operating processes. In the cities’ process of comprehensive transformation, the citizens and the content aimed at them should appear in order of priority. This research focuses its attention on the analysis of digital apps by pioneering Spanish smart cities as well as innovations that enhance citizens participation and their integration into the new digital ecosystem in Spain.en_EN
dc.description.abstractEl fenómeno de las ciudades inteligentes representa el desarrollo lógico y natural de las ciudades tradicionales debido a la mejora de las tecnologías de la comunicación aplicadas a los servicios que prestan diariamente. Los ciudadanos y los contenidos que van dirigidos a ellos deberían ser prioritarios, sin embargo parecen estar ausentes en la gran mayoría de estudios e investigaciones. Este trabajo se centra en el análisis de aplicaciones digitales de ciudades españolas pioneras en el área de las smart cities y de las innovaciones que mejoran la participación de los ciudadanos y su integración en el nuevo ecosistema digital.es_ES
dc.formatapplication/pdf
dc.identifier.citationSánchez-Martínez, M., Barceló Ugarte, T., & Cabezuelo Lorenzo, F. (2017). The smart city apps as the core of place branding strategy: a comparative analysis of innovation cases. Zer: Revista de Estudios de Comunicación, 22(42), 119-135. ISSN: 1137-1102. DOI: 10.1387/zer.17813es_ES
dc.identifier.doi10.1387/zer.17813
dc.identifier.issn1989-631X
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10637/15393
dc.language.isoen
dc.publisherUniversidad del Pais Vasco
dc.relation.ispartofZer
dc.rightsopen access
dc.rights.cchttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.es
dc.subjectCitizenshipen_EN
dc.subjectCommunication 2.0en_EN
dc.subjectTechnologyen_EN
dc.subjectAppsen_EN
dc.subjectParticipationen_EN
dc.subjectCiudadaníaes_ES
dc.subjectComunicación 2.0es_ES
dc.subjectTecnologíaes_ES
dc.subjectAppses_ES
dc.subjectParticipaciónes_ES
dc.titleThe smart city apps as the core of place branding strategy: a comparative analysis of innovation casesen_EN
dc.titleLas aplicaciones de las smart cities como estrategia de promoción territorial: análisis comparativo de casos innovadoreses_ES
dc.typeArtículoes_ES
dspace.entity.typePublicationes
relation.isAuthorOfPublication7a7cb03e-4527-4577-9a1f-57379f939e8d
relation.isAuthorOfPublication261e49c9-ea77-45b5-b84d-7a96d318c2be
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery7a7cb03e-4527-4577-9a1f-57379f939e8d

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
Smart_Sanchez_et_al_ZER_2017.pdf
Size:
552.67 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description: