Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10637/16449
Obstacle race for a plurilingual educational system in Spain
Title: | Obstacle race for a plurilingual educational system in Spain |
Authors : | Escobar Artola, Lilly Ester |
Keywords: | Plurilingüismo; Multilingualism; Enseñanza de idiomas; Language teaching; Inglés; English; Método pedagógico; Teaching method; Formación del profesorado; Teacher training |
Publisher: | Universidad Nebrija |
Citation: | Escobar Artola, L.E. (2013). Obstacle race for a plurilingual educational system in Spain. Revista Nebrija de Lingüística Aplicada a la Enseñanza de Lenguas, 13. |
Abstract: | Este artículo se centra en el análisis de cinco obstáculos y la necesidad de su superación para lograr un sistema plurilingüe efectivo y funcional. Se enfocan los siguientes puntos: 1) carencias en el nivel A2 de Inglés al culminar los estudios de la ESO, 2) los tipos de programas que se están implantando, 3) la competencia y formación del profesorado implicado, 4) los libros y material de apoyo disponibles y 5) los fundamentos pedagógicos y lingüísticos de base. This article poses a look at 5 obstacles we see as necessary to overcome in order for a successful plurilingual educational system to work in Spain.The following points will be addressed: 1)unmet English A2 level standards upon finishing ESO, 2) types of programs being implemented, 3) the linguistic competence of the teaching staff involved, 4)development and implementation of materials to be used, 5)theoretical principles of successful language teaching. |
URI: | http://hdl.handle.net/10637/16449 |
Rights : | http://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/deed.es Open Access |
ISSN: | 1699-6569 |
Issue Date: | 2013 |
Center : | Universidad Cardenal Herrera-CEU |
Appears in Collections: | Dpto. Humanidades |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.