Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10637/14407
La gestión de las habilidades socio-emocionales en Lengua Castellana y Literatura
Title: | La gestión de las habilidades socio-emocionales en Lengua Castellana y Literatura |
Other Titles: | The management of socio-emotional skills in Spanish Language and Literature |
Authors : | Marcos Sánchez, Rafael Díez González, María del Carmen |
Keywords: | Inteligencia emocional - Enseñanza primaria.; Habilidades sociales - Enseñanza primaria.; Perception in children.; Lengua española - Enseñanza primaria.; Spanish language - Education (Primary); Emotional Intelligence - Education (Primary); Grading and marking (Students) - Education (Primary); Percepción en los niños.; Literatura española - Enseñanza primaria.; Social skills - Education (Primary); Spanish literature - Education (Primary); Rendimiento escolar - Enseñanza primaria. |
Publisher: | GKA Ediciones - Eagora |
Citation: | Marcos Sánchez, R. & Díez González, M. del C. (2022). The management of socio – emotional skills in Spanish Language and Literature. HUMAN REVIEW: International Humanities Review / Revista Internacional de Humanidades, vol. 11, i. 6 (07 dec.), pp. 1–11. DOI: https://doi.org/10.37467/revhuman.v11.3889 |
Abstract: | In this research we tested a relational model between six social-emotional skills, perception and academic results in Spanish Language and Literature on 640 students from fourth to sixth grade of Primary School. The results obtained in the analysis show significance between the perception and the actual result obtained in Language and the skills of emotional awareness and control, social-emotional skills, cooperation and help during work, life skills and subjective well-being as an improvement in the quality of life and as a motivational power in academic performance in Spanish Language and Literature. En esta investigación sometemos, a 640 alumnos/as de cuarto a sexto de Primaria, a prueba un modelo relacional entre seis habilidades socio – emocionales, la percepción y el resultado académico en Lengua Castellana y Literatura. Los resultados obtenidos en el análisis nos muestran significatividad entre la percepción y el resultado real obtenido en Lengua y las habilidades de toma de conciencia y control emocional, las habilidades socioemocionales, la cooperación y ayuda durante el trabajo, las habilidades de vida y bienestar subjetiva como mejora de la calidad de vida y como poder motivacional en el rendimiento académico en Lengua Castellana y Literatura. |
Description: | Este artículo se encuentra disponible en la siguiente URL: https://journals.eagora.org/revHUMAN/article/view/3889/2273 |
URI: | http://hdl.handle.net/10637/14407 |
Rights : | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.es |
ISSN: | 2695-9623 (Electrónico) |
Language: | es |
Issue Date: | 7-Dec-2022 |
Center : | Universidad Cardenal Herrera-CEU |
Appears in Collections: | Dpto. Ciencias de la Educación |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.