Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10637/7541
La escolarización de un menor en un colegio de educación especial y la supuesta vulneración de los derechos a la igualdad y a la educación : comentario a la STC 10-2014, de 27 de enero (RTC 2014, 10)
Title: | La escolarización de un menor en un colegio de educación especial y la supuesta vulneración de los derechos a la igualdad y a la educación : comentario a la STC 10-2014, de 27 de enero (RTC 2014, 10) |
Other Titles: | Schooling of a minor in a special education center and the alleged violation of the rights to equality and education : comment on STC no. 10-2014, of january 27 (RTC 2014, 10) |
Authors : | Martínez-Carbonell López, Alfonso |
Keywords: | Educación especial.; Special education.; Children with disabilities - Education.; Derecho a la educación.; Educación inclusiva.; Igualdad.; Students with disabilities.; Right to education.; Equality.; Inclusive education.; Niños discapacitados - Educación.; Estudiantes con discapacidad. |
Publisher: | Fundación Iuris Tantum. |
Citation: | Martínez-Carbonell López, A. (2015). "La escolarización de un menor en un colegio de educación especial y la supuesta vulneración de los derechos a la igualdad y a la educación : comentario a la STC 10-2014, de 27 de enero (RTC 2014, 10)". Revista boliviana de derecho, n. 19, p. 522-535. |
Abstract: | La Administración educativa puede escolarizar de oficio a un menor en un centro de Educación especial aun en contra del parecer de sus padres cuando acredite y justifique que las medidas educativas necesarias para atender al menor van más allá de meros ajustes razonables que se podrían dar en un centro ordinario y suponen una carga desproporcionada para la Administración. School administration may schooling automatically to a child in a special education center even against the will of their parents. School administration must prove and justify the necessary educational measures to care for the child beyond mere reasonable adjustments that could occur on a mainstream school and pose a disproportionate load on the government. |
URI: | http://hdl.handle.net/10637/7541 |
Rights : | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.es |
ISSN: | 2070-8157. |
Issue Date: | 1-Jan-2015 |
Center : | Universidad Cardenal Herrera-CEU |
Appears in Collections: | Dpto. Ciencias Políticas, Ética y Sociología |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.