Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10637/15802

Una obra sin fronteras. Libertad ubicumque de Hejduk en Buenos Aires


Thumbnail

See/Open:
 Obra_Ros_REIA_2017.pdf

1,49 MB
Adobe PDF
Title: Una obra sin fronteras. Libertad ubicumque de Hejduk en Buenos Aires
A work without borders. Ubicumque freedom of Hejduk in Buenos Aires
Authors : Ros García, Juan Manuel
Keywords: Proyecto arquitectónico.Architectural Design
Publisher: Universidad Europea de Madrid
Citation: Juan Manuel Ros García . Una obra sin fronteras. Llibertad ubicumque de Hejduk en Buenos Aires. Revista europea de investigación en arquitectura: REIA, ISSN-e 2340-9851, Nº. 7-8, 2017, págs. 245-256
Abstract: Coincidiendo el final del siglo xx con el desenlace de la singular trayectoria arquitectónica de John Hejduk, se establece una cierta perspectiva histórica de su trabajo en la que se revisa la vocación transgresora de un enigmático universo formal. A partir de la entrevista realizada por David Shapiro para la película documental John Hejduk. Builder of Worlds, se encadenan tres ideas principales a modo de resonancias que marcan los invariantes de una nueva realidad situada al margen de la práctica convencional, en la que la comunidad forma parte del proceso creativo. Tres líneas argumentales que confirman, a partir de la construcción de la Máscara Refugio de Buenos Aires en 1998, una conclusión, la libertad ubicumque de toda la obra, justo en el final de su vida.

Making the end of the twentieth century coincide with the outcome of John Hejduk ’s unique architectural trajectory, a certain historical perspective of his work is established in which the transgressive vocation of an enigmatic formal universe is revised. From the interview conducted by David Shapiro for the documentary film John Hejduk. Builder of Worlds, three main ideas are linked by way like resonances that mark the invariants of a new reality located outside the conventional practice, in which the community is part of the creative process. Three lines of argument that confirm, from the construction of the Mask Refuge of Buenos Aires in 1998, a conclusion, the ubicumque freedom of the whole work, right at the end of his life.
URI: http://hdl.handle.net/10637/15802
Rights : http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.es
Open Access
ISSN: 2340–9851
Issue Date: 2017
Center : Universidad San Pablo-CEU
Appears in Collections:Escuela de Politécnica Superior





Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.