Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10637/14660

L'ús de la ràdio per fomentar el català en una escola de màxima complexitat : el cas de l'Institut Escola Trinitat Nova


Thumbnail

See/Open:
 Us_Navarro_2023.pdf
867,54 kB
Adobe PDF
Title: L'ús de la ràdio per fomentar el català en una escola de màxima complexitat : el cas de l'Institut Escola Trinitat Nova
Authors : Navarro Ortiz, Marc
Keywords: Radio en la enseñanza.Comunicación oral.Catalán.Educación secundaria.
Abstract: Esta propuesta de innovación plantea el uso de la radio escolar para fomentar la expresión oral en catalán en el Institut Escola Trinitat Nova de Barcelona. Se trata de un centro de máxima complejidad en el que el alumnado no se expresa prácticamente nunca en catalán; lengua que se percibe únicamente como académica y que se emplea exclusivamente en el horario de esta materia. A través de la argumentación y el debate, en este caso radiofónico, se quiere redefinir el catalán como una lengua de comunicación real con el que se practique la expresión oral. La propuesta adopta la forma de una situación de aprendizaje de acuerdo con el nuevo currículum, en vigor desde el curso 2022-2023.

This innovative intervention proposes the use of school radio to promote oral expression in Catalan at the Institut Escola Trinitat Nova in Barcelona. It is a center of maximum complexity, where the students barely express themselves in Catalan; it is a language that is perceived mostly as academic and that is used exclusively in the schedule of this subject. Through argumentation and debate, in this case on the high scholar radio, the aim is to redefine Catalan as a language of real communication with which oral expression can be practiced. The proposal takes the form of a learning situation in accordance with the new curriculum, operative since the 2022-2023 academic year.
Director(s): Gómez Llauger, Núria
URI: http://hdl.handle.net/10637/14660
Issue Date: 26-Oct-2023
Center : Universitat Abat Oliba CEU
Appears in Collections:TFM





Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.