Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10637/13980

El mito de la educación neutral: de Condorcet a Jean Jaurés.


Thumbnail

See/Open:
 Mito_2021.pdf
269,55 kB
Adobe PDF
Title: El mito de la educación neutral: de Condorcet a Jean Jaurés.
Authors : Sánchez-Sierra Sánchez, Ana.
Keywords: Educación religiosaLibertad de enseñanzaeducación laicaCondorcetJean JauresReligious educationfreedom of educationsecular educationnon-denominational education
Abstract: Se pone de manifiesto la importancia de la religión para la libertad educativa. La religión es la piedra angular de todos los derechos humanos, especialmente de la libertad educativa. Para legitimar la exclusión de la religión del ámbito educativo y del espacio público se construye un mito moderno: el mito de la educación laica, universal estatal en contraste con una supuesta educación no racional, dogmática, procurada desde ámbitos religiosos. Para ilustrar esta cuestión hemos estudiado las ideas de dos autores franceses: Nicolás de Condorcet y Jean Jaurés.

This work highlights the importance of religion for educational freedom. Religious is the cornerstone of ali human rights, especially educational freedom. In order ro legitimize the exclusion of religion from the educational sphere and from the public space, a modero myth is constructed: the myth of secular, universal state education in contrast to non-rational, dogma tic education sought from religious spheres. To illustrate this question we have studied the ideas of two French authors: N. de Condorcet and Jean Jaurés.
Description: En: La libertad de educación: un análisis interdisciplinar de sus presupuestos y condicionamientos actuales, págs. 177-196. Valencia : Tirant lo Blanch, 2021. ISBN 9788413788890
URI: http://hdl.handle.net/10637/13980
Rights : http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.es
Issue Date: 2021
Center : Universidad San Pablo-CEU
Appears in Collections:Facultad de Humanidades y CC de la Comunicación





Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.