El relato como herramienta de contenido de marca. Conceptualización, clasificación y metodología de análisis del storytelling dirigido a niños

dc.centroUniversitat Abat Oliba CEU
dc.contributorPardo, Rebeca
dc.contributorUniversitat Abat Oliba CEU. Departament de Ciències de la Comunicació
dc.contributorBarrabino García-Manso, Andreu
dc.contributor.authorFreire Sánchez, Alfonso
dc.date.accessioned2017-05-08T09:40:26Z
dc.date.accessioned2020-07-09T11:02:09Z
dc.date.available2017-05-08T09:40:26Z
dc.date.available2020-07-09T11:02:09Z
dc.date.issued2017-04-04
dc.description.abstractLa present tesi doctoral estudia i reflexiona sobre el relat i l'storytelling, el seu anàleg en comunicació, dintre del procés estratègic de creació de contingut de marques dirigit al públic infantil. El seu estudi es realitza des d'un doble enfocament: analitzar conceptualment el fenomen, els seus antecedents, la seva evolució, tipologies i formes, així com els mitjans en què es produeix el contacte entre contingut de marca i usuari a través de l'storytelling. El segon enfocament, des d'un prisma més acotat, examina les característiques d'aquest tipus de relats adreçats a infants mitjançant l’estudi de casos en marques com Disney, Hasbro o Lego, principalment. Els objectius principals d'aquest estudi són establir una metodologia d’anàlisis de storytelling en l'àmbit de contingut de marca dirigit al públic infantil, així com determinar quines són les seves característiques principals mitjançant la revisió crítica de la bibliografia especialitzada i l'estudi de casos i proposar una definició actualitzada del concepte en el citat àmbit.en_US
dc.description.abstractLa presente tesis doctoral estudia y reflexiona acerca del relato y el storytelling, su análogo en comunicación, dentro del proceso estratégico de creación de contenido de marcas dirigido al público infantil. Su estudio se realiza desde un doble enfoque: analizar conceptualmente el fenómeno, sus antecedentes, su evolución, tipologías y formas, así como los medios en los que se produce el contacto entre contenido de marca y usuario a través del storytelling. El segundo enfoque, desde un prisma más acotado, examina las características de este tipo de relatos dirigidos a niños mediante el estudio de casos de marcas como Disney, Hasbro o Lego, principalmente. Los objetivos principales de este estudio son establecer una metodología de análisis del storytelling en el ámbito de contenido de marca dirigido al público infantil, así como determinar cuáles son sus características principales mediante la revisión crítica de la bibliografía especializada y el estudio de casos y proponer una definición actualizada sobre el término en el citado ámbito.en_US
dc.description.abstractThe present dissertation studies and reflects on the story and, its analogue in communication, the storytelling within the strategic process of the content of marks directed to the infantile public. This study is carried out from a double approach: conceptually analyze the phenomenon, its antecedents, its evolution, typologies and forms, as well as the means in which the contact between brand and user content is produced through storytelling. The second approach, from a narrower perspective, examines the characteristics of this type of stories directed to children through cases study of brands like Disney, Hasbro or Lego, mainly. The main objectives of this study are to create a methodology for analyze storytelling in the field of brand content aimed at children, as well as to establish their main characteristics through a critical review of specialized literature and case studies, and propose an updated definition of the term in this area.en_US
dc.email.authoremail[email protected]en_US
dc.email.authoremailshowfalseen_US
dc.email.authorsendemailtrueen_US
dc.embargo.termscapen_US
dc.format.extent382 p.en_US
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10637/11607
dc.language.isospaen_US
dc.publisherUniversitat Abat Oliba CEU
dc.rightsopen access
dc.rights.accessLevelinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.cchttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.es
dc.rights.licenseL'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceTDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subjectNarrativa infantilen_US
dc.subjectStorytellingen_US
dc.subjectConstrucció de marcaen_US
dc.subjectNarrativa Infantilen_US
dc.subjectStorytellingen_US
dc.subjectConstrucción de marcaen_US
dc.subjectChildren's narrativeen_US
dc.subjectStorytellingen_US
dc.subjectBranded contenten_US
dc.subject.udc65en_US
dc.titleEl relato como herramienta de contenido de marca. Conceptualización, clasificación y metodología de análisis del storytelling dirigido a niñosen_US
dc.typeTesis
dspace.entity.typePublicationes
relation.isAuthorOfPublication70d70ec9-b12a-4285-b75d-9e66bb30b451
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