Loading...
Profile Picture

Perea Muñoz, Eva

Research Projects

Organizational Units

Job Title

Profesor Adjunto

Faculty

University of origin

Email

Name

Search Results

Now showing 1 - 7 of 7
  • Thumbnail Image
    Publication
    UAO
    Accessing the Chinese market. A critical look at the challenges and best practices of Spanish firms2013-01-15

    Xina representa avui el mercat emergent més atractiu del món. Molts indicadors econòmics ho confirmen: Xina encarna un país amb un PIB pròsper, una creixent població urbana, una ascendent classe mitjana i un augment en la despesa privada i públic. Malgrat tot això, les exportacions espanyoles a Xina són encara baixes i subratllen un dèficit comercial desfavorable i crònic. Per descomptat, es fan esforços per corregir aquest desequilibri de comerç. L'evolució a partir de 2009 mostra un augment de les exportacions espanyoles a Xina, una petita reducció en el dèficit i un augment en la inversió directa. No obstant això, tot això encara representa un canvi modest. El present document es basa en tres hipòtesis: en primer lloc, l'accés al mercat xinès dicta que les empreses estrangeres en general, i espanyoles en particular, adaptin els seus productes o serveis a aquesta demanda específica. En segon lloc, Xina ofereix un atractiu mercat conformat per molts consumidors i una significativa emergent classe mitjana. Espanya no aprofita plenament aquestes oportunitats. Finalment, l'accés al mercat xinès està ple d'obstacles: es requereix una inversió important, personal especialitzat, un període de recuperació llarg, molta paciència i perseverança. Per tant, és accessible només per a les grans empreses. Mentre es confirmen les dues primeres hipòtesis, no ocorre el mateix amb la tercera. Algunes grans i molt reconegudes marques espanyoles estan tenint gran èxit a Xina. Però també hi ha centenars de petites empreses que operen de manera fructífera en aquest país, en tots els sectors. L'enquesta realitzada confirma que hi ha importants possibilitats d'èxit, independentment de la grandària de l'empresa. La qüestió crucial és tenir una estratègia molt clara per a la implementació del projecte a Xina. Per tant, podem concloure que el fonamental no és principalment la mida (encara que pugui ajudar) sinó tenir una estratègia clara i complir amb certs requisits que s'analitzaran detalladament. S'ha realitzat una exhaustiva investigació utilitzant dades quantitatives i qualitatives. Es va enviar un qüestionari a les empreses espanyoles a Xina per categoritzar qui són i identificar les oportunitats; estudiar les seves dificultats i plans per al futur al país; descobrir les millors pràctiques: un marc que recolzi l'acció estratègica de les nostres empreses. Totes aquestes variables es troben desenvolupades en els propers capítols. Finalment, podem concloure que el món avança a un ritme turbulent i les empreses tracten d'adaptar-se ràpidament als canvis. Si en el passat recent les empreses occidentals es van traslladar a Xina per accedir al seu baix cost laboral, avui dia intenten accedir el mercat intern creixent. S'obren oportunitats gràcies a una classe mitjana ansiosa per consumir que augmenta ràpidament. L'accés és difícil i ple d'obstacles. Al mateix temps, els guanys no s'esperen fàcilment a curt termini. Però existeixen oportunitats per a les empreses espanyoles de totes les grandàries i sectors (un en particular és el turisme de qualitat de Xina cap a Espanya). El document proposa unificar esforços per promoure la marca Espanya, ja que Xina està aquí per quedar-se i les empreses espanyoles estan a Xina per quedar-se.

  • Thumbnail Image
    Publication
    UAO
    Design of a Multidimensional Index of Classification of Rankings of IberoAmerican Universities2022-10-01

    The university is an essential institution for the progress and modernization of society. The higher education sector has seen growing demand in recent decades, as well as a progressive internationalization. This implies greater possibilities to choose between universities and greater competitiveness among these institutions. In recent years, we have observed growing interest in developing university quality rankings. Accordingly, the main objective of our research is to propose a model for obtaining rankings with optimal properties: a ranking of universities according to teaching output, research output and global output will be established, to classify all universities, regardless of their size or their public or private nature. The multi-strategic methodology is applied from a systemic approach combining quantitative elements from a global and specific perspective of Ibero-American universities. A database has been developed that includes indicators and ratios based on information from the MECD and the National Commission for the Evaluation of Research Activity (CNEAI): teaching productivity, research productivity and overall productivity for each university. This ranking provides some novel indicators that would favor the appearance of new universities absent in the current rankings, a series of indicators that do not take into account volume, but rather performance. The results indicate that the impact of the Teaching dimension is greater because this is the dimension in which universities that do not currently appear in the rankings could stand out.

  • Thumbnail Image
    Publication
    UAO
    The Effect of Scholarships on University Persistence: A Case Study2022-03

    As we enter the 21st century, the social dimension of Higher Education is one of the key elements in university policies. Among measures aimed at retaining students, scholarship and study grant policies help to ensure equality. In Spain, the establishment of the Study Aid Programme (PAE) for degree studies is an outstanding innovative initiative. This study is aimed at assessing the importance of the PAE as an economic factor in equity, access and academic performance in the fi rst year at university. The data used is that available on all students who began degree studies at Abat Oliba CEU University from the 2009-10 academic years to the 2015-16 academic years. The results confi rm that obtaining a scholarship becomes an incentive that infl uences key aspects for persistence, such as the degree of eff ort and educational commitment with positive results on students’ performance.

  • Publication
    UAO
    Espacios alternativos de aprendizaje : el Barcelona Thinking Challenge2016

    El capítulo aborda los espacios alternativos de aprendizaje, centrándose en el Barcelona Thinking Challenge. Este evento proporciona un entorno único para la educación y el desarrollo de habilidades al fomentar la resolución de problemas y la creatividad. A través de un enfoque práctico y colaborativo, el Barcelona Thinking Challenge ofrece a los participantes la oportunidad de aplicar conocimientos en un contexto empresarial simulado. El evento se presenta como un espacio innovador que va más allá de las aulas tradicionales, promoviendo un aprendizaje experiencial y multidisciplinario que contribuye significativamente al desarrollo integral de los participantes