Departament de Ciències Econòmiques i Empresarials

Permanent URI for this communityhttps://hdl.handle.net/10637/10935

Search Results

Now showing 1 - 4 of 4
  • Publication
    UAO
    Responsabilidad y empresa familiar2016

    Las empresas familiares, tanto en España como en el resto del mundo, son el elemento fundamental de la actividad económica, tal como lo demuestra su importante participación en términos de creación de riqueza y empleo. El presente libro, que surge en el seno de la Cátedra de Empresa familiar y Creación de Empresas de la Universitat Abat Oliba CEU, ofrece una radiografía completa de los diferentes tipos de responsabilidad empresarial, desde la responsabilidad social corporativa, la gestión de los recursos humanos, el emprendimiento, la responsabilidad económica y financiera en la empresa, etc., y lo hace a través de la concienciación de valores que vienen impuestos por la necesidad de sensibilizar a las empresas sobre una ejecución eficiente de responsabilidad y sostenibilidad. Se trata de un texto de gran interés no sólo académico, sino también empresarial, ya que permite conocer y profundizar sobre los pilares en los que debe asentarse una empresa responsable y sostenible a través de un enfoque integral y multidisciplinar en el que se ha puesto énfasis en las peculiaridades de la empresa familiar, buscando dar una respuesta específica a sus características

  • Thumbnail Image
    Publication
    UAO
    Succession in the Family Business: The Great Challenge for the Family2022-04-01

    One of the most significant challenges facing family businesses, and therefore the most studied, is how to successfully manage succession from one generation to the next. The purpose of this article is to allow the vast quantity of evidence and experience to be contextualised, and enable a better understanding of the challenges, the role the new generation plays, the probate process, the preparation of the successor and the importance of family harmony in family business successions. The paper points to the importance to develop new generation leaders as well as the need to carefully consider when to begin with the succession process. It also highlights that preparing the successor is an evolutionary process and that family harmony is critical to succeed in the process.

  • Thumbnail Image
    Publication
    UAO
    Factores influyentes en el cambio generacional de las empresas familiares entre la 2a generación y la 3a generación2017-07-27

    En el camp de l'empresa familiar, l'estudi dels diferents factors que influeixen en els processos de transició i successió generacional han estat afrontats des de diferents perspectives i factors influents amb, especial rellevància, en el canvi generacional de 1ª generació (Fundadors) a la 2ª generació (els seus fills). No obstant això, comparativament, pocs han tractat el mateix fet entre la 2ª generació de germans a la 3ª generació de primers-germans. Aquesta tesi focalitza la seva recerca en aquesta última casuística des de diversos aspectes: el perfil dels Fundadors, la seva influència en la família, el govern i la riquesa i si, aquests aspectes, són determinants en la construcció de l'escenari de continuïtat entre la 2ª i 3ª generació. Al seu torn, la tesi recull la construcció del marc de la família i l'empresa per separat para, posteriorment, fusionar tots dos sistemes i construir un model holístico que cohesioni la voluntat individual dels membres de la família empresària. Sobre aquestes premisses, es presenta un model de consultoria practica amb famílies empresàries orientat a la construcció de l'escenari de continuïtat que faciliti la convivència i transit generacional i la posterior successió. En les conclusions, s'argumenta que, la influència familiar en la 3ªgeneració no és determinant a l'hora de prendre una decisió sobre l'escenari de continuïtat i si ho són el model de govern i la riquesa. També es troben arguments per justificar la riquesa socioemocional en l'adopció d'acords rellevants. No obstant això, sí són rellevants els indicadors que interrompen els processos en aquests supòsits i que s'identifica en la disfuncionalidad dels germans en la 2ªgeneraciónn que impedeixen que els seus fills, la 3ª generació, se sentin vinculats i compromesos amb el projecte de continuïtat. Finalitza la tesi proposant noves línies de recerca per ampliar les recerques en aquest tipus d'empreses familiars amb menor vincle emocional i major sentit racional i expectatives de les voluntats individuals dels membres de la família.