doxa.comunicación | 30, pp. 179-185 | 185

enero-junio de 2020

Las relaciones públicas estratégicas para generar confianza y reputación

ISSN: 1696-019X / e-ISSN: 2386-3978

study by University of Valladolid professors Elena González Leonardo, Marta Pacheco Rueda and Belinda de Frutos Torres. The article is entitled, “Dimensions in the evaluation of creativity in integrated communication campaigns. A contribution for assessment in the educational environment”. We find in this study an approach to public relations with regard to how it is learned and assessed in the university environment.

It is of great interest that universities in general have their own space in this monograph as well. In this regard, we present an article that deals with training in a very specific area: “Protocol: analysis of official university studies in Spain”, by Leticia Rodríguez Fernández and Antonio Castillo Esparcia, which provides information on the university offering and its study plans, as well as its ties to the events sector.

In conclusion, this monograph takes a comprehensive approach to this discipline, either through the content, authors, methodology, or fields of application. All of these factors, today more than ever, reinforce the concept that public relations is a fundamental part of the strategy of organisations aimed at establishing relationships of trust with their audiences.

Rueda y Belinda de Frutos Torres. Bajo el título “Dimensio-nes en la evaluación de la creatividad en campañas de co-municación integrada. Una aportación para la evaluación en el entorno docente”, hallamos una orientación hacia las relaciones públicas y su aprendizaje y evaluación en la for-mación universitaria.

Es de gran interés que la Universidad cuente también con su espacio en este monográfico. En este caso se trata de un artículo que versa sobre la formación en un ámbito muy específico: “Protocolo: análisis de los estudios universita-rios oficiales en España”, a cargo de Leticia Rodríguez Fer-nández y Antonio Castillo Esparcia, que permite conocer la oferta universitaria y sus planes de estudios así como su vinculación con el sector de los eventos.

Se puede concluir que este monográfico aborda esta disci-plina de una manera global, ya sea por los contenidos, los autores, la metodología y los ámbitos de aplicación. Todos ellos vienen a reforzar, hoy más que nunca, que las rela-ciones públicas son una parte fundamental de la estrategia de las organizaciones orientada a establecer relaciones de confianza con sus públicos.