Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10637/16469
Percepció de la ràdio lineal dels estudiants de Comunicació de la generació Z
See/Open:
Percepció_Freire_QdC_2024.pdf
732,94 kB
Adobe PDF
See/Open:
Perception_Freire_QdC_2024.pdf
634,22 kB
Adobe PDF
Title: | Percepció de la ràdio lineal dels estudiants de Comunicació de la generació Z |
Other Titles: | The perception of linear radio among communication students from Generation Z |
Authors : | Fitó Carreras, Maria Vidal Mestre, Montserrat Freire Sánchez, Alfonso. |
Keywords: | Radio; Podcast; Audiencia; Generación Z; Consumo musical |
Publisher: | Generalitat de Catalunya: Consell de l'Audiovisual de Catalunya |
Citation: | Fitó-Carreras, M., Vidal-Mestre, M., i Freire-Sánchez, A. (2024). Percepció de la ràdio lineal dels estudiants de Comunicació de la generació Z. Quaderns del CAC, 50, 99-108. doi: https://doi.org/10.60940/qcac50id431857 |
Abstract: | Aquest estudi té com a principal objectiu determinar quina
és la percepció de la ràdio com a mitjà d’informació i
d’entreteniment dels joves estudiants universitaris de la
generació Z que cursen estudis de Comunicació, els quals
configuraran la futura força laboral dels mitjans. Per a això
s’empra una metodologia qualitativa i quantitativa, basada en 3
focus group i una enquesta. D’entre els principals resultats de
la prospecció en destaca la seva visió de la ràdio com un mitjà
per a adults, l’absència de continguts que compleixin les seves
expectatives i la manca d’adaptació al seu patró de consum
digital. No obstant això, a través del pòdcast, els estudiants
Z ja consumeixen narratives radiofòniques, de vegades, sense
ser-ne conscients. Es conclou que, per atreure aquest segment
generacional, la ràdio està abocada a implementar estratègies
creatives i innovadores per consolidar la seva presència en el
podcàsting i potenciar la seva identitat corporativa en aquest
territori emergent. The main aim of this study is to determine how radio is perceived as a source of information and entertainment by young Generation Z university students who are studying on communication courses and will be the media workers of the future. A qualitative and quantitative methodology was used, based on 3 focus groups and a survey. The main findings of the survey reveal their perception of radio as a medium for mature audiences, the lack of content that meets their expectations and the failure to adapt it to their digital consumption habits. However, through podcasts, Gen Z students are already consuming radio narratives, sometimes without being aware of it. We conclude that, in order to attract this generational segment, radio broadcasters need to implement creative and innovative strategies to consolidate their presence in podcasting and enhance their corporate image in this emerging landscape. |
Description: | Este artículo está en acceso abierto, siguiendo la política de acceso de la editorial |
URI: | http://hdl.handle.net/10637/16469 |
Rights : | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.es OpenAccess |
ISSN: | 2014-2242 (Electrónico) |
Issue Date: | 2024 |
Center : | Universitat Abat Oliba CEU |
Appears in Collections: | Documents de recerca |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.