Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10637/16096

“To all law enforcement entities, this is not an admission of guilt”: antiheroísmo y redención en Breaking Bad


thumbnail_pdf
See/Open:
 Law_Figuero_Com_Hom_2015.pdf

675,26 kB
Adobe PDF
Title: “To all law enforcement entities, this is not an admission of guilt”: antiheroísmo y redención en Breaking Bad
Authors : Figuero Espadas, Javier
Martínez Lucena, Jorge
Keywords: Breaking BadVince GilliganScriptVisual aestheticsAntihéroeRedenciónGuiónEstética visual
Publisher: Universidad Francisco de Vitoria
Citation: Javier Figuero Espadas; Jorge Martínez Lucena. “To all law enforcement entities, this is not an admission of guilt”: antiheroísmo y redención en Breaking Bad. Comunicación y hombre. 1 - 11, pp. 69 - 81. 2015
Abstract: Walter White, alias “Heisenberg”, is the protagonist of Breaking Bad (2008-2013). As every antihero, he is double-sided: self-centered and familiar, criminal and fatherly, smart and ruthless, morally ambiguous although strangely attractive to the contemporary viewer. This article aims to study this figure from an hermeneutical point of view. We analyze and interpret the script of the pilot (1.1) and the last episode (5.16) in order to determine whether there are traces of anti-heroism and redemption in this character strictly linked to narrative elements, such as the description of the character, the physical and social context, dialogues and visual resources.

Walter White, alias Heisenberg, es el protagonista de Breaking Bad. Como todos los antihéroes, es bifronte: egocéntrico y familiar, paternal y criminal, inteligente y despiadado, aunque curiosamente atractivo para el espectador. El presente artículo quiere estudiar la figura del antihéroe y su redención desde un punto de vista teórico. Para ello, analizaremos la presentación y despedida de Walter White en el guion de Breaking Bad, para dilucidar si existen trazos de redención del personaje ligados estrictamente a elementos narrativos del relato, como la descripción en el guion, el contexto físico y social, los diálogos y la estética visual.
URI: http://hdl.handle.net/10637/16096
Rights : http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.es
ISSN: 1885-365X
Issue Date: 13-Apr-2015
Center : Universidad San Pablo-CEU
Appears in Collections:Facultad de Humanidades y CC de la Comunicación





Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.