Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10637/16086

Estrategias de marketing más allá de la vida: el caso Upload


thumbnail_pdf
See/Open:
 Estrategias_Freire_EPSIR_2024.pdf

298,24 kB
Adobe PDF
Title: Estrategias de marketing más allá de la vida: el caso Upload
Other Titles: Marketing strategies beyond life: the Upload case
Authors : Sans Serrano, Alexandra
Freire Sánchez, Alfonso.
Keywords: MarketingSeries de televisiónInteligencia artificial
Publisher: Historia de los Sistemas Informativos
Citation: Sans-Serrano, A., & Freire-Sánchez, A. (2024). Estrategias de marketing más allá de la vida: el caso Upload. European Public & Social Innovation Review, 9, 1–18
Abstract: La serie Upload plantea una sátira futurista sobre el consumismo, el capitalismo y las tendencias de marketing en un contexto de realismo capitalista y posthumanismo en el que una versión digital de los ciudadanos les permite alargar su existencia en una segunda vida recreada artificialmente tras su muerte. Nuestro estudio se centra en decodificar y contextualizar los elementos de las principales teorías del marketing y preceptos del comportamiento del consumidor que se reproducen en el discurso cinematográfico de la serie.

The series Uploadpresents a futuristic satire on consumerism, capitalism, and marketing trends in a context of capitalist realism and posthumanism, where a digital version of citizens allows them to extend their existence in a second, artificially recreated life after death. Our study focuses on decoding and contextualizing the elements of the main marketing theories and consumer behavior principles that are reproduced in the cinematic discourse of the series.
Description: Este artículo está en acceso abierto, siguiendo la política de acceso de la editorial
URI: http://hdl.handle.net/10637/16086
Rights : http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.es
OpenAccess
ISSN: 2529-9824
Issue Date: 29-Aug-2024
Center : Universitat Abat Oliba CEU
Appears in Collections:Documents de recerca





Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.