Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10637/13980
El mito de la educación neutral: de Condorcet a Jean Jaurés.
Title: | El mito de la educación neutral: de Condorcet a Jean Jaurés. |
Authors : | Sánchez-Sierra Sánchez, Ana |
Keywords: | Educación religiosa; Libertad de enseñanza; educación laica; Condorcet; Jean Jaures; Religious education; freedom of education; secular education; non-denominational education |
Abstract: | Se pone de manifiesto la importancia de la religión para la
libertad educativa. La religión es la piedra angular de todos los derechos humanos, especialmente de la libertad educativa. Para legitimar la exclusión de la religión del ámbito
educativo y del espacio público se construye un mito moderno: el mito de la educación
laica, universal estatal en contraste con una supuesta educación no racional, dogmática,
procurada desde ámbitos religiosos. Para ilustrar esta cuestión hemos estudiado las ideas
de dos autores franceses: Nicolás de Condorcet y Jean Jaurés. This work highlights the importance of religion for educational freedom. Religious is the cornerstone of ali human rights, especially educational freedom. In order ro legitimize the exclusion of religion from the educational sphere and from the public space, a modero myth is constructed: the myth of secular, universal state education in contrast to non-rational, dogma tic education sought from religious spheres. To illustrate this question we have studied the ideas of two French authors: N. de Condorcet and Jean Jaurés. |
Description: | En: La libertad de educación: un análisis interdisciplinar de sus presupuestos y condicionamientos actuales, págs. 177-196. Valencia : Tirant lo Blanch, 2021. ISBN 9788413788890 |
URI: | http://hdl.handle.net/10637/13980 |
Rights : | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.es |
Issue Date: | 2021 |
Center : | Universidad San Pablo-CEU |
Appears in Collections: | Facultad de Humanidades y CC de la Comunicación |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.