Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10637/11860
La pantalla dividida, composición y descomposición visual: film y espacio, Montreal, 1967
Title: | La pantalla dividida, composición y descomposición visual: film y espacio, Montreal, 1967 The Divided Screen, Composition and Visual Decomposition. Film and Space, Montreal, 1967 |
Authors : | Quiroga Fernández, Sofía |
Keywords: | Experiencia total; Exposición universal; Pantallas; Proyección; Tecnología audiovisual; Montreal; Total experience; Universal exhibition; Screens; Projection; Audiovisual technologies |
Abstract: | La Exposición Universal de Montreal de 1967 representa uno de los entornos
experimentales más importante del siglo en cuanto a los medios de
comunicación, distinguiéndose respecto a los anteriores por su particular
uso de las tecnologías audiovisuales, la reivindicación de las pantallas y las
nuevas tipologías teatrales desarrolladas para dar cabida a nuevas formas
de proyección. El presente artículo explora algunas de las propuestas desarrolladas
en Montreal, donde espacio y tecnología trabajan de manera
conjunta en pos de una experiencia total. The 1967 Montreal Universal Exhibition represents one of the most important experimental environment of the century to media, distinguishing itself from the earlier ones due to its particular use of screens and audiovisual technologies, as well as the new theatrical typologies developed to fit with the new ways of projection. This article explores some of the proposals developed in Montreal, where space and technology worked together looking for a total experience. |
Description: | En: Constelaciones. ISSN. 2340-177X. n. 6, 2018, pp 131-144 |
URI: | http://hdl.handle.net/10637/11860 |
Rights : | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.es |
Issue Date: | 1-May-2018 |
Appears in Collections: | Núm. 6 (2018) |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.