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dc.contributorUniversitat Abat Oliba CEU. Departament d'Educació i Humanitats-
dc.creatorLedesma Nieto, Neus-
dc.date2021-
dc.date.accessioned2022-03-10T18:52:28Z-
dc.date.available2022-03-10T18:52:28Z-
dc.date.issued2021-02-02-
dc.identifier000000726111-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10637/13482-
dc.description.abstractEl present treball ofereix una reflexió sobre la finalitat de l'educació escolar, tenint com a punt de partida el pensament de Tomàs d'Aquino i prenent la seva definició d'educació com a fi essencial: el Status Virtutis, és a dir, l'estat de virtut. Després d'un profund estudi, es mostra que educar és essencialment formar virtuts morals. Però, com és possible dur a terme la formació moral a les aules? Atès que el mètode neoaristotèlic o mimètic – catàrtic expressa el potencial que les arts poden exercir en l'educació de les virtuts, es presenta una proposta didàctica per a cicle superior d'educació primària, basada en l'obra de El Senyor dels Anells.-
dc.description.abstractEl presente trabajo ofrece una reflexión sobre la finalidad de la educación escolar, teniendo como punto de partida el pensamiento de Tomás de Aquino y tomando su definición de educación como fin esencial: el Status Virtutis, es decir, el estado de virtud. Tras un profundo estudio, se muestra que educar es esencialmente formar virtudes morales. Pero, ¿cómo es posible llevar a cabo la formación moral en las aulas? Para ello, nos basamos en el método neoaristotélico o mimético – catártico que expresa el potencial que las artes pueden desempeñar en la educación de las virtudes. De este modo, se presenta una propuesta didáctica para ciclo superior de educación primaria, basada en la obra de El Señor de los Anillos.-
dc.description.abstractThe present work offers a reflection on the purpose of education in school, starting with the thought of Thomas Aquinas and taking his definition of education as an essential goal: the Status Virtutis, that is, the state of virtue. After a deep study, it is shown that education is essential to form moral virtues. But how can moral formation be carried out in classrooms? To do so, we rely on the neo-Aristotelian or mimetic-cathartic method that expresses the potential, emphasizing that arts can play in the education of virtues. In this way, we present a didactic proposal for the higher cycle of primary education, based on the work of The Lord of the Rings.-
dc.format.extent90 p.-
dc.language.isoeses_ES
dc.subjectEducación primaria.es_ES
dc.subjectEducación en valores.es_ES
dc.subjectEducació primària.es_ES
dc.subjectEducació en valors.es_ES
dc.titleLa formación moral en Educación Primaria: una propuesta a través de la obra de "El Señor de los Anillos"es_ES
dc.typeTrabajos fin de Gradoes_ES
dc.contributor.directorBoronat Márquez, Emili-
dc.centroUniversitat Abat Oliba CEU-
Aparece en las colecciones: TFG




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