Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10637/11415
Registro completo de metadatos
Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributorUniversitat Abat Oliba CEU. Departament de Ciències de la Comunicació-
dc.contributorDíez Bosch, Miriam-
dc.creatorPadilla Albaladejo, Adriana.-
dc.date.accessioned2009-07-21T11:57:44Z-
dc.date.accessioned2020-07-09T10:54:10Z-
dc.date.available2009-07-21T11:57:44Z-
dc.date.available2020-07-09T10:54:10Z-
dc.date.created2009-
dc.date.issued2009-07-21T11:57:44Z-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10637/11415-
dc.description.abstractEn aquest estudi analitzem la complexa relació que actualment existeix entre Organitzacions No Governamentals de Desenvolupament (ONGD) i mitjans de comunicació per a arribar a concretar les causes i unes possibles solucions. Veiem que la falta d'interès per part dels mitjans és deguda, en part, a les prioritats temàtiques establertes pel sistema globalitzat dels grans grups de comunicació. Igualment, no hem d'oblidar que els mitjans poseixen, a més de la funció d'entretenir, el deure informar, d'actuar com el Quart poder, d'educar i d'orientar a la societat. Aquesta funció educativa i orientativa dels mitjans, curiosament, coincideix amb un dels objectius bàsics de les ONGD encara que, en aquest segon cas, dirigida cap a la conscienciació social per a la resolució dels problemes dels països en vies de desenvolupament. Una vegada establerts el tipus de relació que mantenen els dos col•lectius i determinades les causes que ho provoquen proposem algunes de les solucions que, a poc a poc, comencen a implantar les grans ONGD espanyoles com alternatives als mitjans tradicionals. Encara que s'aconsella una estreta col•laboració amb els mitjans de comunicació volem remarcar la idea que una saturació informativa comporta una insensibilizació cap als problemes, justament l’ efecte contrari del desitjat per les ONGD.cat
dc.format.extent78 p.ca
dc.format.extent467724 bytes-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.language.isospaca
dc.rightsAquest document està subjecte a una llicència d'ús de Creative Commons, amb la qual es permet copiar, distribuir i comunicar públicament l'obra sempre que se'n citin l'autor original, la universitat i el departament i no se'n faci cap ús comercial ni obra derivada, tal com queda estipulat en la llicència d'ús (http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/es/)cat
dc.subject.otherMitjans de comunicació de massa.ca
dc.subject.otherOrganitzacions no governamentals.ca
dc.subject.otherMedios de comunicación de masas.-
dc.subject.otherOrganizaciones no gubernamentales.-
dc.titleLas ONG y su función comunicativa: la escasa atención de los medios de comunicación a las temáticas solidariasca
dc.typeTrabajos fin de Gradoca
dc.centroUniversitat Abat Oliba CEU-
Aparece en las colecciones: TFG




Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.