2. Universidad Cardenal Herrera-CEU
Permanent URI for this communityhttps://hdl.handle.net/10637/13
Search Results
- La comunicación política en los “Social media” análisis comparado de la campaña de Barack Obama y Hillary Clinton en 2008
2013-12-09 El presente trabajo de investigación tiene por objeto el análisis de la comunicación on line del partido demócrata de los Estados Unidos en sus elecciones primarias del 2008. El interés del tema que se trata en esta investigación es el hecho que se observa, al estudiar la comunicación política de los últimos tiempos, un cambio del lenguaje debido a la revolución tecnológica, al desarrollo de nuevos canales y medios, y a la implicación de los ciudadanos en este desarrollo tecnológico.
- Social Media as a launching platform for two emerging political parties : Vox and Maspais in the General Elections of Spain in november 2019
2021-07-12 The purpose of this paper is the comparative analysis of the communication developed in Social Networks by the two emerging political parties: Vox and Más país, for its launch in the first electoral campaign of a general election to which they were presented. The interest of the subject discussed in this analysis is the fact that, when studying the political communication of recent times, a change in language due to the technological revolution, the development of new channels and media, and the involvement of the citizens in this technological development today key in any political, social and commercial launch.