doxa.comunicación | nº 31, pp. 87-105 | 103
July-December of 2020
Alba Córdoba-Cabús and Manuel García-Borrego
ISSN: 1696-019X / e-ISSN: 2386-3978
Herrero Solana, V. y Rodríguez Domínguez, A.M. (2015). Periodisme de dades, infografia i visualizació de la informació: un estudi de El País, El Mundo, Marca i El Correo. BID: textos universitaris de biblioteconomia i documentació, 34. https://dx.doi.org/10.1344/BiD2015.34.5
Holmqvist, K. (2005). “Estudios de seguimiento de la mirada en condiciones experimentales. La lectura de infografías”. Capítulo español In Society for News Design. In Society for News Design (ed.). 13 premios internacionales de inforgrafía Marlofiej. Pamplona (España), pp. 54-61.
Howard, A. (2014). The art and science of data-driven journalism. New York, Estados Unidos: Tow Center for Digital Journalism. https://doi.org/10.7916/D8Q531V1
Iliinsky, N. (2012). Designing data visualizations. LinkedIn Tech Talk. https://www.youtube.com/watch?v=R-oiKt7bUU8
Ivars-Nicolás, B. (2019). La infografía periodística en España: definición y tipología de uso. Estudios sobre el Mensaje Periodístico, 25(1), 283-302. http://dx.doi.org/10.5209/ESMP.63729
Kang, M. (2015). Exploring the 7 Different Types of Data Stories. Mediashift. https://bit.ly/2IeyJ9H
Kennedy, H., Hill, R.L., Aiello, G. y Allen, W. (2016). The work that visualization conventions do. Information, Communication & Society, 19(6), 715-735. https://doi.org/10.1080/1369118X.2016.1153126
Knight, M. (2015). Data journalism in the UK: a preliminary analysis of form and content. Journal of Media Practice, 16(1), 55-72. https://doi.org/10.1080/14682753.2015.1015801
Loosen, W. (2018). Four forms of datafied journalism. Journalism’s response to the datafication of society. Communicative Figurations, 18. https://bit.ly/3cqQKzd
Loosen, W., Reimer, J. y Schmidt, F. (2017). Data-driven reporting: An on-going revolution? An analysis of projects nominated for the Data Journalism Awards 2013-2016. Journalism, 00 (0), 1-18. https://doi.org/10.1177/1464884917735691
López-García, X., Toural-Bran, C. y Rodríguez-Vázquez, A. (2016). Software, estadística y gestión de bases de datos en perfil del periodista de datos. El profesional de la información, 25 (2), 286-294. https://doi.org/10.3145/epi.2016.mar.16
Manovich, L. (2008). La visualización de datos como nueva abstracción y antisublime. Revista Estudios Visuales, Ensayo, teoría y crítica de la cultura visual y el arte contemporáneo, 5, 126-135.
Manovich, L. (2011). What is Visualization? Visual Studies, 26(1), 36-49. https://doi.org/10.1080/1472586X.2011.548488
Manovich, L. (2014). Visualization Methods for Media Studies. En: Vernallis, C., Herzog, A. y Richardson, J. (Eds.). The Oxford Handbook of Sound and Image in Digital Media (253-278). Oxford, Reino Unido: Oxford University Press.
Nguyen, F., Shrestha, S., Germuska, J., Kim, Y.S. y Hullman, J. (2019). Belief-Driven Data Journalism. Computation + Journalism https://bit.ly/2SsOK0Z
Nygren, G., Appelgren, E. y Hüttenrauch, H. (2012). Datajournalistik-Ett växande område. Nordicom Information, 34, 1-19. https://bit.ly/2wlEGit
Ojo, A. y Heravi, B. (2018). Patterns in Award-Winning Data Storytelling. Digital Journalism, 6(6), 693-718. https://doi.org/10.1080/21670811.2017.1403291