40 | 29, pp. 19-41 | doxa.comunicación

July-December of 2019

What does the digital press talk about when it talks about nutrition? An analysis of elpais.com...

ISSN: 1696-019X / e-ISSN: 2386-3978

Krippendorff, K. (1990). Metodología del análisis de contenido. Teoría y Práctica. Barcelona: Paidós.

Leroy, F., Brengman, M. Ryckbosch, W. & Scholliers, P. (2018). Meat in the post-truth era: Mass media discourses on health and disease in the attention economy. Appetite, 125, pp. 345-355. doi: 10.1016/j.appet.2018.02.028

López, A. (2019). El Titular. Salamanca: Comunicación Social.

McCombs, M; Evatt, D. (1995). Los temas y los aspectos: explorando una nueva dimensión de la agenda setting. Comunicación y sociedad., 3(1), pp. 7-32.

Núñez Ladevéze, Luis (1991). Manual para Periodismo. Barcelona: Ariel.

Núñez Ladevéze, Luis (1995). Introducción al periodismo escrito. Barcelona: Ariel.

Observatori de la Comunicació Científica Universitat Pompeu Fabra (2008). Informe SAM 2008. La Seguridad Alimentaria en los Medios de comunicación. Barcelona: Agéncia Catalana de Seguretat Alimentària.

World Health Organisation (2015). Nota informativa sobre la ingesta de azúcares recomendada en la directriz de la OMS para adultos y niños. Retrieved on 22 November 2018 in https://www.who.int/nutrition/publications/guidelines/sugar_intake_information_note_es.pdf.

Pinzón-Ríos, C.P.; Ocampo-Villegas, M.C.; Gutiérrez-Coba, L.M. (2015). Tratamiento periodístico de la Responsabilidad Social Empresarial del sector de alimentos en Colombia. Cuadernos.info, 37, 137-150. doi: 10.7764/cdi.37.686

Sánchez Sabaté, R.; Valle del, C., & Mensa, M. (2019). Método para la construcción de grandes corpus temáticos de noticias de prensa digital. Hacia un corpus sobre el hecho alimentario. Revista Latina de Comunicación Social, 74, pp. 594 a 617.doi:10.4185/RLCS-2019-1347

Semetko, H.A. & Valkenburg, P. M. (2000). Framing European Policies: A Content Analysis of Press and Television News. Journal of Communication, 50, pp. 93-109. doi: 10.1111/j.1460-2466.2000.tb02843.x

Snow, D.A. & Benford, R. D. (1988). Ideology, Frame Resonance, and Participant Mobilization. In: Klandermans, B., Kriesi, H. & Tarrow, S. (Ed.). From Structure to Action. International Social Movement Research 1 (pp. 197-217). London: JAI Press.

Sun, Y., Krakow, M., John, K. K., Liu, M. & Weaver, J. (2016). Framing Obesity: How News Frames Shape Attributions and Behavioral Responses. Journal of Health Communication, 21 (2), 139–147. doi: 10.1080/10810730.2015.1039676

Tankard, J. (2001). The empirical approach to the study of media framing. In: Reese, S. D.; Gandy, O. H. & Grant, A.E. (Eds). Framing Public Life. Perspectives on Media and Our Understanding of the Social World (pp. 95-106). Mahwawah, NJ: Lawrence Erlbaum.

Valkenburg, P., Semetko, H & De Vreese, C. (1999). The effects of news frames on reader’s thoughts and recall. Communica-tion Research, 26, 550-569.