Universitat Abat Oliba CEU. Departament d'Educació i HumanitatsRodríguez, Sergio (Rodríguez López-Ros)Rodríguez López-Ros, SergioMiralles Moreno, Mireia2022-09-212022-09-212022-09-21000000732041http://hdl.handle.net/10637/13910El Treball Final de Màster que es presenta en aquest document pretén demostrar si el fet inclusiu en un centre de màxima complexitat de la ciutat de Santa Coloma de Gramenet d’un grup de 1r ESO existeix, i si es treballa per tal d’arribar a tot tipus d’alumnat. Els alumnes manifesten una sèrie de dificultats dins l’aula que es tradueix en un baix rendiment, poca motivació i manca d’hàbits per poder avançar. Aquest estudi es desenvolupa seguint les pautes marcades segons la metodologia mixta que ens permet incorporar avantatges del mètode quantitatiu i qualitatiu. Per tal de millorar l’aprenentatge en els centres, on la diversitat és el seu segell, calen esforços de tota la comunitat educativa. Les solucions per transformar les aules en entorns inclusius reals passaria per reorganitzar el funcionament dels docents, organitzar l’alumnat en grups d’acord amb les seves necessitats, redissenyar els espais interiors i exteriors, implementar noves metodologies i crear nous sistemes d’avaluació.El Trabajo de Final de Máster que se presenta en este documento pretende demostrar si el hecho inclusivo en un centro de máxima complejidad de la ciudad de Santa Coloma de Gramenet de un grupo de 1º Eso existe, i si se trabaja para poder llegar a todo tipo de alumnado. Los alumnos manifiestan una serie de dificultades dentro del aula que se traduce en un bajo rendimiento, poca motivación y falta de hábitos para poder avanzar. Este estudio se desarrolla siguiendo las pautas marcadas según la metodología mixta que nos permite incorporar ventajas del método cualitativo y cuantitativo. Para poder mejorar el aprendizaje en los centros, donde la diversidad es su sello, hacen falta esfuerzos de toda la comunidad educativa. Las soluciones para transformar las aulas en entornos inclusivos reales pasaría por reorganizar el funcionamiento de los docentes, organizando el alumnado en grupos de acuerdo con sus necesidades, rediseñar los espacios interiores y exteriores, implementar nuevas metodologías y crear nuevos sistemas de evaluación.The Master's Thesis presented in this document aims to demonstrate whether the inclusive fact in a center of maximum complexity in the city of Santa Coloma de Gramenet in a group of 1st of ESO exists, and if it works in order to reach all kinds of students. The students show a series of difficulties within the classroom that translates into low performance, little motivation and lack of habits to be able to advance. This study is developed following the guidelines set according to the mixed methodology that allows us to incorporate the advantages of the qualitative and quantitative method. In order to improve learning in schools, where diversity is its hallmark, efforts are needed from the entire educational community. The solutions to transform classrooms into real inclusive environments would involve reorganizing the functioning of teachers, organizing students into groups according to their needs, redesigning interior and exterior spaces, implementing new methodologies and creating new evaluation systemsotheropen accessEnseñanza secundaria.Educación inclusiva.Estudio de casos.Ensenyament secundari.Educació inclusiva.Estudi de casos.La inclusió a les aules : realitat o miratgeTrabajos fin de Másterhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.es