Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10637/7792
Registro completo de metadatos
Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.otherUCH. Departamento de Comunicación e Información Periodística-
dc.creatorMercado Sáez, María Teresa.es
dc.date2012es
dc.date.accessioned2015-11-11T05:01:00Z-
dc.date.available2015-11-11T05:01:00Z-
dc.date.issued2012-01-01-
dc.identifier.citationMercado Sáez, M.T. (2012). Media representations of climate change in the argentinean press. Journalism Studies, vol. 13, n. 2, pp. 193-209. DOI: http://dx.doi.org/10.1080/1461670X.2011.646397-
dc.identifier.issn1461-670X.-
dc.identifier.issn1469-9699 (Electrónico)-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10637/7792-
dc.description.abstractThe media play an essential role in the construction of social reality and consequently knowledge of what is reported in the media is essential to understanding social attitudes towards significant issues such as climate change. The assumption here is that more and/or better information fosters a clearer understanding of ecological issues, environmental awareness in society, and contributes to a transformation of values, attitudes and behavior. Few authors focus on the role of journalism in the mass communication of climate change in Latin American countries; however, these countries are very important in international negotiations because they possess most of the natural reserves to be protected at this crucial time, the ‘‘post-Kyoto’’ stage. For these reasons, Argentina is chosen as the focus of this study.-
dc.formatapplication/pdfes
dc.language.isospes
dc.publisherInforma UK.-
dc.relationEste artículo se realizó gracias a una beca de movibilidad concedida por el Banco Santander y la Universidad CEU Cardenal Herrera en el año 2010 en la Universidad Austral (Buenos Aires, Argentina).-
dc.relation.ispartofJournalism Studies, vol. 13, n. 2 (2012).-
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.eses
dc.subjectNación, La (Newspaper) - Content analysis - Argentina.es
dc.subjectClarín (Newspaper) - Content analysis - Argentina.es
dc.subjectClarín (Periódico) - Análisis de contenido - Argentina.es
dc.subjectNación, La (Periódico) - Análisis de contenido - Argentina.es
dc.subjectPrensa - Análisis de contenido - Argentina.es
dc.subjectNewspapers - Content analysis - Argentina.es
dc.subjectPeriódicos - Análisis de contenido - Argentina.es
dc.subjectClima - Cambios - Argentina.es
dc.subjectPeriodismo medioambiental - Argentina.es
dc.subjectClimatic changes - Argentina.es
dc.subjectMass media and the environment - Latin America.es
dc.subjectPress - Content analysis - Argentina.es
dc.subjectMass media and the environment - Argentina.es
dc.subjectPeriodismo medioambiental - América Latina.es
dc.titleMedia representations of climate change in the argentinean presses
dc.typeArtículoes
dc.description.versionEsta comunicación se encuentra disponible a texto completo en la siguiente URL: http://www.tandfonline.com/doi/pdf/10.1080/1461670X.2011.646397-
europeana.dataProviderUNIVERSIDAD SAN PABLO CEU-
europeana.isShownAthttp://hdl.handle.net/10637/7792-
europeana.objecthttp://repositorioinstitucional.ceu.es/visor/libros/571595/thumb_europeana/571595.jpg-
europeana.providerHispana-
europeana.rightshttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/-
europeana.typeTEXT-
dc.identifier.doihttp://dx.doi.org/10.1080/1461670X.2011.646397-
dc.centroUniversidad Cardenal Herrera-CEU-
Aparece en las colecciones: Dpto. Comunicación e Información Periodística




Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.