Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:
http://hdl.handle.net/10637/11570
Registro completo de metadatos
Campo DC | Valor | Lengua/Idioma |
---|---|---|
dc.contributor | Universitat Abat Oliba CEU. Departament de Dret i Ciències Polítiques | - |
dc.creator | Sauret i Pont, Jordi | - |
dc.date.accessioned | 2011-04-12T18:51:59Z | - |
dc.date.accessioned | 2020-07-09T11:00:48Z | - |
dc.date.available | 2008-04-03 | - |
dc.date.available | 2020-07-09T11:00:48Z | - |
dc.date.issued | 2004-12-15 | - |
dc.date.submitted | 2008-04-03 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10637/11570 | - |
dc.description.abstract | A partir de l'observació de desenes de punts d'especial sinistralitat d'arreu de Catalunya i l'anàlisi de centenars de sinistres ocorreguts en aquests punts, va permetre arribar a sistematitzar que, segons sigui la decodificació del tram viari a partir de les senyals que arriben de l'entorn, senyals de tot tipus, l'usuari adapta el seu patró de conducció en aquell tipus de tram en funció de la seva experiència; el problema rau però, quan apareix de forma "sobtada" un factor "no previst" en aquell tipus de tram i per aquella forma "normal" de circular-hi, o, quan el tram canvia de categoria en pocs segons, i per tant, en pocs instants cal canviar i adaptar el patró de conducta a un entorn canviant, que no sempre les senyals de trànsit poden preveure, o en altres casos, aquestes senyals han perdut credibilitat i hom condueix "al marge" dels inputs oficials. L'adaptació, l'adaptació lenta o simplement, la no adaptació als canvis sobtats de l'entorn estaria en la base de la immensa majoria dels sinistres analitzats. | cat |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.language.iso | cat | - |
dc.publisher | Universitat Abat Oliba | - |
dc.source | TDX (Tesis Doctorals en Xarxa) | - |
dc.subject | Accidentes de circulación. | - |
dc.subject | Seguridad viaria. | - |
dc.subject | Tesis doctorales. | - |
dc.subject | Accidents de circulació. | - |
dc.subject | Seguretat viària. | - |
dc.subject | Tesis doctorals. | - |
dc.subject | Cataluña. | - |
dc.subject | Catalunya. | - |
dc.title | La sinistralitat viària a Catalunya: la percepció socials dels canvis en l'entorn viari | - |
dc.type | Tesis | - |
dc.rights.license | ADVERTIMENT. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs. | - |
dc.subject.udc | 31 | cat |
dc.subject.udc | 572 | cat |
dc.rights.accessLevel | info:eu-repo/semantics/openAccess | - |
dc.contributor.director | Escolà, Marc B. | - |
dc.email.authoremailshow | false | - |
dc.email.authoremail | [email protected] | - |
dc.local.notes | [email protected] | - |
dc.identifier.dl | B.21366-2008 | - |
dc.centro | Universitat Abat Oliba CEU | - |
Aparece en las colecciones: | Tesis Doctorals |
Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.