Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:
http://hdl.handle.net/10637/11539
Registro completo de metadatos
Campo DC | Valor | Lengua/Idioma |
---|---|---|
dc.contributor.other | Universitat Abat Oliba CEU. Departament d'Educació i Humanitats | - |
dc.creator | Belmonte Sánchez, Miguel Ángel | - |
dc.date.accessioned | 2015-02-23T15:08:34Z | - |
dc.date.accessioned | 2020-07-09T10:58:17Z | - |
dc.date.available | 2015-02-23T15:08:34Z | - |
dc.date.available | 2020-07-09T10:58:17Z | - |
dc.date.created | 2006-06-28 | - |
dc.date.issued | 2015-02-23 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10637/11539 | - |
dc.description.abstract | A mitjans de segle XIX, John Henry Newman va rebre l'encàrrec d'organitzar i dirigir una nova universitat a Dublin. Com a síntesi de les reflexions que van acompanyar aquell projecte, va publicar un escrit intitulat Idea of a University que encara avui dia ofereix nombrosos elements per a la reflexió de tots aquells que en formem part de la comunitat universitària. Els trets distintius de la universitat en què Newman hi pensa són: una vocació humil de servei que es concreta en la formació de persones, no tant de gentlemen o elits socials; primacia de l'educació de la intel·ligència especulativa, sense subordinar-la a l'educació moral ni a la formació tècnica; un lloc d'ensenyament del saber universal -deixant per altres institucions l'activitat de pura investigació- i de contacte viu entre les diferents especialitats -és bàsic l'intercanvi continu d'experiències entre docents i alumnes d'estudis diferents-; una acció tutorial que permeti descobrir en cada alumne els seus talents i les seves aptituds particulars; una producció o 'transferència de coneixement' vinculada a la vàlua real de l'activitat intel·lectual -qui publica ho fa perquè realment té quelcom a dir-. Com a rerefons d'aquestes propostes, Newman posa l'accent en la necessitat que la universitat sigui un ambient on es confia pregonament en la possibilitat d'accedir a un coneixement veritable de la realitat. Més que mai en un món intel·lectual que ja a mitjans segle XIX començava a trontollar sota el pes del nihilisme i l'escepticisme, Newman reivindica el valor de la veritat com a fi últim de tota vida universitària. | cat |
dc.format.extent | 8 p. | cat |
dc.language.iso | spa | cat |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | - |
dc.rights | L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/es/ | - |
dc.source | RECERCAT (Dipòsit de la Recerca de Catalunya) | - |
dc.subject.other | Newman, John Henry, 1801-1890. | cat |
dc.subject.other | Veritat. | cat |
dc.subject.other | Universitats. | cat |
dc.subject.other | Formació. | cat |
dc.subject.other | Verdad. | - |
dc.subject.other | Universidades. | - |
dc.subject.other | Formación. | - |
dc.title | Actualidad de la idea de una universidad de J. H. Newman | cat |
dc.type | Comunicación | cat |
dc.subject.udc | 2 - Religió i teologia | cat |
dc.subject.udc | 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure | cat |
dc.embargo.terms | cap | cat |
dc.centro | Universitat Abat Oliba CEU | - |
Aparece en las colecciones: | Comunicacions a congressos |
Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons Licencia Creative Commons