Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10637/11403
Registro completo de metadatos
Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributorUniversitat Abat Oliba CEU. Departament de Ciències de la Comunicació-
dc.contributorSantana, Eva-
dc.creatorFreire Sánchez, Alfonso.-
dc.date.accessioned2010-04-20T10:19:38Z-
dc.date.accessioned2020-07-09T10:54:01Z-
dc.date.available2010-04-20T10:19:38Z-
dc.date.available2020-07-09T10:54:01Z-
dc.date.created2010-
dc.date.issued2010-04-20T10:19:38Z-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10637/11403-
dc.description.abstractEl present treball d’investigació reflexionarà sobre els canvis i l’evolució de la publicitat al llarg del segle XX. Per això, partirem des del punt d’inflexió que va suposar un dels millors anuncis gràfics de la història i possiblement, el que s’ha considerat l’anunci gràfic d’automòbil més important: Think Small. D’aquest punt repassarem i compararem les teories, els testimonis i les obres dels més importants redactors publicitaris dels últims 100 anys. (Des de Bernbach, Ogilvy, Reeves, Rubicam, Burnett fins a Moliné, Lorente, Bassat i Segarra). Afrontarem la dicotomia històrica entre aquells teòrics que van defensar la publicitat racional i la tipologia d’anuncis de caire informatiu enfront aquells que es basaren en el dramatisme i els anuncis emocionals en un prisma diagonal del qual esdevindran alguns dels conceptes, tècniques i teories claus que conformen la història de la publicitat: USP, AIDA, Imatge de marca, Posicionament, Copy Platform, Anunci Natural, etc. Es prestarà una especial atenció a algunes de les obres mestres de la publicitat en els últims temps, com les campanyes: ¿Te gusta conducir? o Be Water My Friend, ambdues de BMW, així com un específic repàs a les tendències de l’agència de publicitat DDB i les seves campanyes d’Audi i Volkswagen per desentranyar les influències de la coneguda com a Revolució Creativa que encara persisteixen en les seves obres. Farem èmfasi en l’aparició de la Televisió i posteriorment, del fenomen Internet i altres canvis que s’han produït en la tècnica, la producció i el muntatge. Tot això, finalment, respondrà a la pregunta: Ha existit el canvi d’una publicitat racional a una publicitat emotiva?cat
dc.format.extent80 p.ca
dc.format.extent2670963 bytes-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.language.isospaca
dc.rightsAquest document està subjecte a una llicència d'ús de Creative Commons, amb la qual es permet copiar, distribuir i comunicar públicament l'obra sempre que se'n citin l'autor original, la universitat i el departament i no se'n faci cap ús comercial ni obra derivada, tal com queda estipulat en la llicència d'ús (http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/es/)cat
dc.subject.otherPublicitat.ca
dc.subject.otherEmocions.ca
dc.subject.otherImatge de marca.ca
dc.subject.otherCreativitat.ca
dc.subject.otherSegle XX.ca
dc.subject.otherPublicidad.-
dc.subject.otherEmociones.-
dc.subject.otherImagen de marca.-
dc.subject.otherCreatividad.-
dc.subject.otherSiglo XX.-
dc.titleLa evolución de la publicidad en el siglo XX: ¿El paso de una publicidad racional a una publicidad emotiva?ca
dc.typeTrabajos fin de Gradoca
dc.centroUniversitat Abat Oliba CEU-
Aparece en las colecciones: TFG




Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.