Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10637/11375
Registro completo de metadatos
Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributorUniversitat Abat Oliba CEU. Departament de Ciències de la Comunicació-
dc.contributorFondevila i Gascón, Joan Francesc-
dc.creatorPeiró Román, Jordi-
dc.date.accessioned2011-05-09T15:21:05Z-
dc.date.accessioned2020-07-09T10:53:41Z-
dc.date.available2011-05-09T15:21:05Z-
dc.date.available2020-07-09T10:53:41Z-
dc.date.created2011-
dc.date.issued2011-05-09T15:21:05Z-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10637/11375-
dc.description.abstractInternet és, probablement, la via de comunicació que menys temps ha necessitat per fer-se imprescindible en les nostres vides, una eina en constant evolució que ens permet aprendre i comunicar-nos a qualsevol hora. A més, Internet ha permès al periodisme créixer més enllà de les fronteres del paper i la tinta. Gràcies al ciberespai, el periodisme tradicional ha anat evolucionant i ha donat lloc al periodisme digital o ciberperiodisme, permetent així el naixement de nous mitjans de comunicació amb unes característiques, un llenguatge i uns gèneres periodístics propis. El present Treball de Fi de Carrera consisteix en l’anàlisi empírica i la posterior interpretació d’un dels principals símptomes de maduresa del periodisme digital: la utilització dels recursos hipertextuals. D’aquesta manera i durant un mes, s’han analitzat quatre diaris digitals pure player, dos catalans (www.vilaweb.cat i www.e-noticies.cat) i dos espanyols (www.elplural.com i www.elconfidencial.com), amb l’objectiu de determinar la utilització i l’evolució de l’ús de la hipertextualitat a la premsa digital a Catalunya i a Espanya. A través de totes les dades obtingudes gràcies a l’anàlisi realitzada es podrà conèixer quin tipus d’enllaç és el més utilitzat, quins mitjans són els que utilitzen més la hipertextualitat o quina és la mitjana d’enllaços per notícia, entre d’altres aspectes. A més, tota la informació resultant permetrà validar o refutar les hipòtesis plantejades durant la elaboració d’aquest treball.cat
dc.format.extent111 p.ca
dc.format.extent6992630 bytes-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.language.isocatca
dc.rightsAquest document està subjecte a una llicència d'ús de Creative Commons, amb la qual es permet copiar, distribuir i comunicar públicament l'obra sempre que se'n citin l'autor original, la universitat i el departament i no se'n faci cap ús comercial ni obra derivada, tal com queda estipulat en la llicència d'ús (http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/es/)cat
dc.subject.otherPeriodisme electrònicca
dc.subject.otherInternetca
dc.subject.otherHipertextca
dc.subject.otherPeriodismo electrónico-
dc.subject.otherHipertexto-
dc.titleUtilització de la hipertextualitat a la premsa digital a Catalunya i a Espanyaca
dc.typeTrabajos fin de Gradoca
dc.subject.udc316 - Sociologia. Comunicacióca
dc.centroUniversitat Abat Oliba CEU-
Aparece en las colecciones: TFG




Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.