Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:
http://hdl.handle.net/10637/11213
Registro completo de metadatos
Campo DC | Valor | Lengua/Idioma |
---|---|---|
dc.contributor | Universitat Abat Oliba CEU. Departament de Dret i Ciències Polítiques | - |
dc.contributor | Garrós i Font, Imma | - |
dc.creator | Contreras Soler, Beatriz | - |
dc.date.accessioned | 2014-01-17T13:02:15Z | - |
dc.date.accessioned | 2020-07-09T10:48:44Z | - |
dc.date.available | 2014-01-17T13:02:15Z | - |
dc.date.available | 2020-07-09T10:48:44Z | - |
dc.date.created | 2013-10 | - |
dc.date.issued | 2014-01-17 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10637/11213 | - |
dc.description.abstract | El dret a una bona administració va néixer a la Unió Europea i a la seva creació jugà un paper fonamental el Defensor del Poble Europeu. Aquest dret, reconegut a la Carta de Drets Fonamentals de la Unió Europea (més coneguda com a Carta de Niça), no adquirí rang de dret primari i clara força vinculant fins el 1 de desembre de 2009, data en la que va entrar en vigor el Tractat de Lisboa. A nivell nacional, no existeix una normativa que reguli de manera expressa el dret a una bona administració. Ara bé, alguns dels subdrets que formen part del dret a una bona administració sí són reconeguts per la nostra Carta Magna i altres per la normativa infraconstitucional, com és la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. En canvi, a nivell autonòmic, alguns dels nous Estatuts d’Autonomia aprovats entre els anys 2006 y 2008 han incorporat de forma expressa el dret a una bona administració. Alguns exemples són els següents: l’Estatut d’Autonomia de la Comunitat Valenciana, l’Estatut d’Autonomia de Catalunya, l’Estatut d’Autonomia de les Illes Balears, l’Estatut d’Autonomia per a Andalusia i l’Estatut d’Autonomia de Castilla i Lleó. Finalment, no ha d’obviar-se que el dret a una bona administració es troba íntimament lligat als codis de bona conducta administrativa ja que només conscienciant al personal que forma part de l’Administració, es podrà arribar a la màxima eficàcia d’ acord amb l’ètica. | cat |
dc.format.extent | 76 p. | cat |
dc.language.iso | spa | cat |
dc.rights | L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ | - |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | - |
dc.source | RECERCAT (Dipòsit de la Recerca de Catalunya) | - |
dc.subject.other | Qualitat total. | cat |
dc.subject.other | Administració pública. | cat |
dc.subject.other | Drets fonamentals. | cat |
dc.subject.other | Funció pública. | cat |
dc.subject.other | Ètica professional. | cat |
dc.subject.other | Calidad total. | - |
dc.subject.other | Administración pública. | - |
dc.subject.other | Derechos fundamentales. | - |
dc.subject.other | Función pública. | - |
dc.subject.other | Ética profesional. | - |
dc.title | El derecho a una buena administración | cat |
dc.type | Trabajos fin de Grado | cat |
dc.subject.udc | 34 - Dret | cat |
dc.embargo.terms | cap | cat |
dc.centro | Universitat Abat Oliba CEU | - |
Aparece en las colecciones: | TFG |
Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons Licencia Creative Commons