Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:
http://hdl.handle.net/10637/11057
Registro completo de metadatos
Campo DC | Valor | Lengua/Idioma |
---|---|---|
dc.contributor | Universitat Abat Oliba CEU. Departament de Psicologia | - |
dc.contributor | Valls Vidal, Clara | - |
dc.creator | Sánchez Mir, Irene | - |
dc.date.accessioned | 2017-12-18T10:57:44Z | - |
dc.date.accessioned | 2020-07-09T10:45:06Z | - |
dc.date.available | 2017-12-18T10:57:44Z | - |
dc.date.available | 2020-07-09T10:45:06Z | - |
dc.date.created | 2017-09 | - |
dc.date.issued | 2017-12 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10637/11057 | - |
dc.description.abstract | Més de la meitat de les parelles que es divorcien avui dia a Espanya tenen fills al seu càrrec. Tot i que la majoria d'ells aconsegueixen adaptar-se a la nova situació familiar abans d'un any, altres continuen presentant alteracions emocionals, cognitives, conductuals, acadèmiques i fins i tot físiques, que interfereixen en el seu desenvolupament normal. Per això, hem estudiat com afecta el divorci als fills en funció de la seva edat i quines variables intervenen com a factors de protecció i de risc davant l'adaptació. Els mestres són una altra de les figures importants en l'adaptació dels nens a la nova situació familiar. Per això, és important que estiguin formats en la matèria i que coneguin quines són les bones pràctiques al respecte. En aquest treball hem analitzat quins necessitats tenen alhora d'atendre els alumnes amb pares separats i les seves famílies, i els resultats apunten a un desconeixement general de com procedir adequadament. Per aquest motiu, s'ha considerat rellevant que disposin de materials que els orienten. Actualment, a Espanya, no existeix cap guia amb aquesta finalitat pel que en aquest document es presenta una breu proposta adaptada al context dels col·legis catalans. La metodologia utilitzada ha consistit en la recopilació i anàlisi de llibres i d'articles científics a través de la recerca en diverses bases de dades, així com la realització d'una entrevista a Vicenç Arnaiz, psicòleg que ha detectat la necessitat que els educadors disposin d'eines i estratègies pràctiques que fomentin l'adaptació dels nens al divorci. | cat |
dc.format.extent | 61 p. | cat |
dc.language.iso | spa | cat |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | - |
dc.rights | L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | - |
dc.source | RECERCAT (Dipòsit de la Recerca de Catalunya) | - |
dc.subject.other | Fills de pares divorciats. | cat |
dc.subject.other | Orientació escolar. | cat |
dc.subject.other | Orientació familiar. | cat |
dc.subject.other | Divorci. | cat |
dc.subject.other | Hijos de padres divorciados. | - |
dc.subject.other | Orientación escolar. | - |
dc.subject.other | Orientación familiar. | - |
dc.subject.other | Divorcio. | - |
dc.title | Orientación escolar y familiar en casos de divorcio parental | cat |
dc.type | Trabajos fin de Grado | cat |
dc.subject.udc | 159.9 - Psicologia | cat |
dc.embargo.terms | cap | cat |
dc.centro | Universitat Abat Oliba CEU | - |
Aparece en las colecciones: | TFG |
Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons Licencia Creative Commons