Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10637/11057
Registro completo de metadatos
Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributorUniversitat Abat Oliba CEU. Departament de Psicologia-
dc.contributorValls Vidal, Clara-
dc.creatorSánchez Mir, Irene-
dc.date.accessioned2017-12-18T10:57:44Z-
dc.date.accessioned2020-07-09T10:45:06Z-
dc.date.available2017-12-18T10:57:44Z-
dc.date.available2020-07-09T10:45:06Z-
dc.date.created2017-09-
dc.date.issued2017-12-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10637/11057-
dc.description.abstractMés de la meitat de les parelles que es divorcien avui dia a Espanya tenen fills al seu càrrec. Tot i que la majoria d'ells aconsegueixen adaptar-se a la nova situació familiar abans d'un any, altres continuen presentant alteracions emocionals, cognitives, conductuals, acadèmiques i fins i tot físiques, que interfereixen en el seu desenvolupament normal. Per això, hem estudiat com afecta el divorci als fills en funció de la seva edat i quines variables intervenen com a factors de protecció i de risc davant l'adaptació. Els mestres són una altra de les figures importants en l'adaptació dels nens a la nova situació familiar. Per això, és important que estiguin formats en la matèria i que coneguin quines són les bones pràctiques al respecte. En aquest treball hem analitzat quins necessitats tenen alhora d'atendre els alumnes amb pares separats i les seves famílies, i els resultats apunten a un desconeixement general de com procedir adequadament. Per aquest motiu, s'ha considerat rellevant que disposin de materials que els orienten. Actualment, a Espanya, no existeix cap guia amb aquesta finalitat pel que en aquest document es presenta una breu proposta adaptada al context dels col·legis catalans. La metodologia utilitzada ha consistit en la recopilació i anàlisi de llibres i d'articles científics a través de la recerca en diverses bases de dades, així com la realització d'una entrevista a Vicenç Arnaiz, psicòleg que ha detectat la necessitat que els educadors disposin d'eines i estratègies pràctiques que fomentin l'adaptació dels nens al divorci.cat
dc.format.extent61 p.cat
dc.language.isospacat
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess-
dc.rightsL'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/-
dc.sourceRECERCAT (Dipòsit de la Recerca de Catalunya)-
dc.subject.otherFills de pares divorciats.cat
dc.subject.otherOrientació escolar.cat
dc.subject.otherOrientació familiar.cat
dc.subject.otherDivorci.cat
dc.subject.otherHijos de padres divorciados.-
dc.subject.otherOrientación escolar.-
dc.subject.otherOrientación familiar.-
dc.subject.otherDivorcio.-
dc.titleOrientación escolar y familiar en casos de divorcio parentalcat
dc.typeTrabajos fin de Gradocat
dc.subject.udc159.9 - Psicologiacat
dc.embargo.termscapcat
dc.centroUniversitat Abat Oliba CEU-
Aparece en las colecciones: TFG




Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons Licencia Creative Commons Creative Commons