Abstract
La investigació internacional realitzada sobre l'estat de la visió de 421 empreses delata un elevat nivell de deteriorament i confusió en la gestió de l'empresa de consum. S'analitza l'impacte del benestar democràtic i de la tecnologia de propulsió en la dimensió sensual, espiritual, social i racional de l'home; s'estudia el paradigma de la felicitat del s.XXI segons els fins que es persegueixen en un sistema econòmic arrelat en el lideratge de poder d'un règim de relativisme absolutitzat i protagonitzat per la RSC / RE, en què el mecanicisme actua sense límits. L'erosió és manifesta en una comunitat internacional despersonalitzada, en els seus ciutadans, emprenedors i treballadors. Davant d'això, aplicant els principis tomistes, es proposa una manera diferent de fer empresa, que recupera la visió de l'empresari i l'empresa com un projecte de comunicació de vida personal orientat al bé comú, gràcies al bon govern de la virtut de la magnanimitat que el mou a ser en la seva perfecció i donar-se en la seva plenitud. Es requereix per a això recuperar el concepte de cap, veritat, natura, persona i polis.