Abstract
Al cor del desafiament de l'Agenda Digital Europea SmarCities és la construcció d'un nou tipus de bé comú per a produir la inclusió i millorar la nostra vida quotidiana, la 6 creació de valor social i econòmic no només a través de l'ús de tecnologies i aplicacions de nova generació. L'objectiu d'aquest estudi és aclarir què s'entén per SmartCity, i analitzar si els instruments existents detecten la creació de valor públic. S'ha investigat la importància del paradigma acadèmic, la recerca d'una àmplia gamma de contribucions teòriques, però que no tenen un fil conductor que permet una visió objectiva del grau de smartness assolit. Cada enfocament ha sigut acompanyat per la seva pròpia escala d'indicadors. Les valoracions actual smartness Urbana són indicadors explícits que detecten el valor públic. Hem indagat algunes de les iniciatives Smartness establertes per les administracions públiques: la decisió pública sovint es va trobar davant d'una creixent oferta de solucions tecnològiques ‘clau en mà’. L'AP sovint s'ha centrat en l'efecte o d'emergència solucions sense preguntarse sobre la seva funció principal: la creació de valor públic. Per tant, es va trobar que el primer pas cap al valor públic és per tant a nivell de govern: és essencial per a una 'visió' al llarg termini a través de la participació activa dels ciutadans dels objectius de millora de la vida quotidiana i la identificació de les necessitats reals dels ciutadans. La creació de valor implica també la protecció dels llocs públics i el dret a la bellesa de la seva ciutat, recuperant el valor inherent als conceptes no inclosos en els grups d'indicadors intelligents: la vitalitat de la ciutat, la llegibilitat del teixit urbà, la millora dels espais públics, la recuperació dels suburbis i centres urbans com a llocs d'importància per a l'individu i la comunitat. La Vision Política, per planejar futures SmartCities, requereix una valorització del 'Bé Públic'.