TFG

Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/10637/10588

Search Results

Now showing 1 - 5 of 5
  • Thumbnail Image
    Publication
    UAO
    La resiliencia en Harry Potter: investigación centrada en el análisis de trayectoria resiliente de Hermione Granger2022-11-11

    El present treball tracta sobre la resiliència, entenent què és aquest concepte, els seus factors protectors, de risc i el paper de la propia personalitat. Com a capacitat susceptible d’aprenentatge, s’analitza la importància que té la figura del tutor de resiliència. Així mateix, la investigació es centra en l’anàlisi de la trajectòria resilient del personatge Hermione Granger, el qual pertany a la famosa saga Harry Potter. Aquest estudi s’ha realitzat a partir d’un instrument d’anàlisis de trajectòria resilient creat per la pròpia autora del treball, recollint les dates de totes les pel·lícules d’aquesta saga. L’objectiu d’aquest instrument és observar si finalment hi ha una evolución a la trajectòria resilient de la mostra escollida. El treball realitzat permet concloure que el personatge analitzat, Hermione Granger, ha augmentat significativament la seva capacitat resilient al llarg de la seva evolució. Destaca per la confiança en sí mateixa, l’actitud i pensament positiu davant de qualsvol situació o la seva capacitat de presa de decisions.

  • Thumbnail Image
    Publication
    UAO
    Viaje hacia la fuente de las cosas : la educación de la gratitud en el aula2022-10-08

    S'ha estudiat molt sobre la importància d'educar en les virtuts, però la gratitud sempre ha estat un concepte que, encara que hi sigui present i sigui la base de totes elles, poc s'ha estudiat la seva rellevància a l'hora d'educar-hi els nens i com fer-ho. Per això, el present treball busca investigar sobre la importància de la gratitud en l' educació, la seva relació amb les virtuts i com posar-la en pràctica.

  • Thumbnail Image
    Publication
    UAO
    La formación moral en Educación Primaria: una propuesta a través de la obra de "El Señor de los Anillos"2021-02-02

    El present treball ofereix una reflexió sobre la finalitat de l'educació escolar, tenint com a punt de partida el pensament de Tomàs d'Aquino i prenent la seva definició d'educació com a fi essencial: el Status Virtutis, és a dir, l'estat de virtut. Després d'un profund estudi, es mostra que educar és essencialment formar virtuts morals. Però, com és possible dur a terme la formació moral a les aules? Atès que el mètode neoaristotèlic o mimètic – catàrtic expressa el potencial que les arts poden exercir en l'educació de les virtuts, es presenta una proposta didàctica per a cicle superior d'educació primària, basada en l'obra de El Senyor dels Anells.

  • Thumbnail Image
    Publication
    UAO
    Educación coherente: proyecto de innovación dirigido a la Educación Primaria basado en las leyes de la Biofísica Cuántica2020-07-01

    S'ha fet evident que la nostra actual realitat no s'ajusta als vells fonaments del paradigma mecanicista clàssic i determinista. La qual cosa, ens insta que adoptem el nou model relativista quàntic, indeterminista, que té els seus fonaments en la concepció activa de l'ésser heracliteu i dels atomistes. Així mateix, un sistema educatiu que no avanci al mateix ritme i estigui en ressonància amb les necessitats dels infants i joves, portadors de canvi, també quedarà obsolet. Motiu pel qual, utilitzant com a base els principis de la Biofísica Quàntica es proposaran mesures i processos perquè sigui possible una transformació en l'adquisició d'habilitats i continguts, així com l'obtenció de valors. Sota una postura educativa hologràfica, es presentaran estratègies per possibilitar que els docents coneguin de quina manera aprèn el nostre cervell, com processa la informació i controla les emocions i les nostres respectives respostes. Tot això, anirà enfocat a contribuir, en especial, a l'ensenyament impartit en els cursos de primària mitjançant la simple fórmula d'adoptar una actitud coherent entre els nostres pensaments, paraules i actes, la qual s'espera, reporti nombrosos beneficis a la comunitat educativa

  • Thumbnail Image
    Publication
    UAO
    CLIL en educación primaria: propuesta para 5º de primaria2019-12-12

    Aquest Treball de Fi de Grau té com a objectiu aprofundir de manera conceptual en l'enfocament de Content and Language Integrated Learning (CLIL). En primer lloc i a partir d'un marc teòric, es defineix el concepte de CLIL i es fa una visió en el temps per a així poder veure la seva evolució. A continuació, es defineixen els seus fonaments i la necessitat trobada en la societat actual. Per a contextualitzar l'enfocament, es presenta el marc de referència europeu on es defineixen els objectius, horaris, matèries impartides, avaluació, currículum i terminologia. D'altra banda, es presenta la metodologia pròpia de CLIL i els aspectes més concrets d'aquest en relació a l'Educació Primària, definint els agents partícips. Finalment, es poden trobar un seguit d'aspectes a tenir en compte en el moment de planificar una unitat didàctica en la qual se segueixi la metodologia CLIL. A partir del desenvolupament d'aquesta primera part, es presenta una proposta d'unitat didàctica de Ciències Socials per a 5è de Primària.