TFG

Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/10637/10588

Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Thumbnail Image
    Publication
    UAO
    La importancia del trabajo de la lógica matemática en educación infantil2018-06

    Aquest treball reflecteix la importància de treballar amb els nens en l’etapa d’Educació Infantil les matemàtiques i concretament, el bloc de la lògica. Per justificar aquesta idea, la present investigació es fonamenta en autors que s’han encarregat d’estudiar la influència que tenen les matemàtiques en el desenvolupament integral de l’infant i en concret, com la lògica es la base de tot aquest pensament. Per concloure el mateix, es planteja un conjunt de materials didàctics d’elaboració pròpia per treballar amb els alumnes d’Educació Infantil tots els blocs matemàtics.

  • Thumbnail Image
    Publication
    UAO
    Els reglets a l'educació infantil2017-06-07

    En aquest TFG es pretén introduir els reglets com a element manipulatiu per treballar els continguts dels cinc blocs matemàtics estipulats pel currículum de la Generalitat de Catalunya del Segon Cicle d’Educació Infantil. Es tracta d’una alternativa d’ensenyament a partir del fracàs escolar i els baixos resultats d’Espanya a les proves PISA. En primer lloc, es realitza una síntesis de la teoria bàsica del seu creador G. Cuissenaire i Mª Antònia Canals qui l’ha expandit fins al nostre territori. A més, aquest TFG també s’ha basat en el Projecte Newton, un estudi sobre la incorporació dels reglets a l’aula i amb l’EntusiasMat una metodologia que s’utilitza actualment a diverses escoles de Catalunya manipulant amb reglets i amb altres materials didàctics. En segon lloc, es realitza un l’anàlisi de l’ús dels reglets a les escoles per conèixer com s’ensenyen actualment les matemàtiques a l’Educació Infantil. En tercer lloc, es proposa un recull d’activitats per treballar amb els reglets als cinc blocs pels tres cursos del Segon Cicle d’Educació Infantil. Per últim, es realitza una aplicació pràctica a l’escola Torrent d’en Melis a P4 amb reglets.